Categories

Jabatan Agama Islam Complaints

Pejabat Majlis Agama Kuala Kangsar Menyedihkan

Posted :Thursday, September 30, 2010 by Pak Mior Ipoh Send Maill

Pada 26 September 2010 saya pergi ke pejabat Majlis Agama Islam Kuala Kangsar kerana ada urusan. Amatlah menyedihkan saya kerana keadaan pejabat agama ini begitu menyeram dan menyedihkan, iaitu bagaikan pejabat di masa tahun 70an. Kaunter depan...

JAIM

Posted :Thursday, March 31, 2011 by HASMAH ALI Send Maill

Jiran saya beragama islam tetapi telah berkhawin dgn org bukan beragama islam (india)& juga mengikut ajaran bukan islam (india). Apakah tindakan yang sewajarnya yg sepatutnya pihak jabatan agama islam perlu mengambil kepada warga emas yg...

Halal or Non Halal. No Syubhah Product!

Posted :Wednesday, August 10, 2011 by Hanisah Send Maill

Assalamualaikum. On behalf of concerned Muslims consumers, I would like to suggest some ideas in establishing a good ummah.The idea I come up with is to have a proper classification of halal and non halal products in Malaysia regarding food,...

AZAN TAK SEMPURNA DI SURAU KERINCHI

Posted :Wednesday, September 7, 2011 by dieanna Send Maill

Salam... Saya, wakil kepada penduduk di Kampung Kerinchi, Kuala Lumpur ingin memohon jasa baik pihak Jabatan Agama Islam untuk mengambil tindakan ke atas sebuah surau di kampung ini. Sila siasat siapakah yang melaungkan azan setiap kali...

maksiat

Posted :Sunday, September 18, 2011 by sasikumar a/l tangavilo Send Maill

Seorang wanita yang memperolehi wang mudah iaitu menawarkan perkhidmataan seks sepenuh masa. Lebih mengejutkan ibu kepada dua anak itu melakukan perbuatan itu di rumahnya sendiri turut tinggal bersama ibu dan adik lelakinya. Keberanian wanita...

PEREMPUAN MELAYU

Posted :Wednesday, October 5, 2011 by SHELA Send Maill

SAYA NAK BERITAHU TENTANG SATU PAP NAMANYA MUZIK CITY DI KUCAI AVENU .DI KUCAI LAMA PERUPAKAN PAP KEPELACURAN MELAYU BEGITU RAMAI .DAN MEROSAKAK MARUAH AGAMA ISLAM.PAKAIAN YANG SEKSI DAN TARIAH SUAMI ORANG .SAYA PIHAH BERKUASA AKAN MENGAMBIL...

Pelacuran

Posted :Friday, November 18, 2011 by Hani Send Maill

Saya disini ingin membuat aduan tentang kegiatan pelacuran yang berlaku di Johor Bahru, terutamanya sekitar hotel-hotel murahan di Skudai. Juga melibatkan pendatang daripada Filipino. Sila ambil tindakan drastik.

aduan awam

Posted :Tuesday, November 29, 2011 by mohd hng jey ley Send Maill

aslammuailaikum.sya ingin beritahu atau mengadu tntang saloon,di buit mertajam yang beralamat 28,tingat 1,jalan tembikai,sungai rambai.b.m....signboard x da....nma saloon...tapi...rupanya rumah urut....pekerja semua perempuan melayu....kenapa jais...

Aduan Jabatan Agama

Posted :Wednesday, December 28, 2011 by Sulaiman bin Md.Nor Send Maill

Ada kedai makan guna lesen orang islam tapi perkerja bukan islam, nama kedai N.S Satu M alamat no 25 jalan anggerik , taman anggerik 81200 Johor Bahru

org islam ambil no ekor

Posted :Friday, January 13, 2012 by ibrahim Send Maill

sakit mata memadang .Ramai org islam ambil no ekor.di tmn mount austin .johor bahru

Pasangan bukan suami isteri berdua-duaan

Posted :Saturday, January 21, 2012 by Fredolin Leslie Send Maill

Aduan - pasangan bukan suami isteri beragama islam berkhalwat/berdua-duan tak ada yang buat laporan dikawasan rumah kedai jalan sri sentosa 11/133 jalan klang lama bersebelahan dengan kedai Tailor Alan Michael Fashion Pintu Grill tangga cat...

Bantuan Muallaf

Posted :Saturday, February 4, 2012 by mohd sahid Send Maill

Assalamualaikum wbt. Syukur kehadrat Allah swt kerana kita dlimpahi rahmat dan nikmat yg tak terhingga. Sehingga kita kadang2 terleka dgn derita dan masalah jiran kita yg berdekatan. Allah swt telah memberi hidaayat kpd salah seorang jiran saya...

bantuan bulanan

Posted :Sunday, February 5, 2012 by Normah bt Adlan@safar Send Maill

Salam buat semua,saya dari pusat jagaan oku nur,beroperasi selama 6 tahun,walau sudah bertahun beroperasi pihak kami masih tidak mendapat sebarang bentuk bantuan yg sepatutnya,begitu juga dengan lesen kebenaran,memang tidak dinafikan kepentingan...

Kes syariah bermasalah

Posted :Saturday, February 11, 2012 by fadilah Send Maill

Dato' Shahrizat pernah mengumumkan kes2 syariah yang terbengkalai memekan masa bertahun2 untuk diselesaikan akan diberi perhatian khusus bagi memendekkan masa penyelesaian kes paling lama 1 tahun.Saya rasa perkara ini masih belum dipantau...

penzinaan

Posted :Friday, February 17, 2012 by siti nuryanie nadieya Send Maill

wanita melayu bersekedudkan dengan lelaki india di alamat no6.taman melati jalan padang tembak 36000 teluk intan perak.....lelaki india menaiki kereta wira sedan merah hati plat number WHY 1056 akan parking berjauhan dari kawasan rumah perempuan...

perempuan ada 2 suami yg sah.

Posted :Monday, April 2, 2012 by muhd.teguh purnomo Send Maill

perkara yg betul tak masuk akal dan salah d sisi hukum agama,adat dan tak pernah berlaku d malaysia, bila seorang wanita boleh kawin 2, dan dapat d nikahkan oleh imam yg bertauliah, sedangkn dia masih isteri yg sah pada suami yang pertama,ini...

kelakuan tak senonoh

Posted :Tuesday, May 29, 2012 by fong leng tan Send Maill

Sila siasat tempat ini, ks garden cafe yang terletak di wangsa maju. Kelakuan tak senonoh akan bermula jam selepas 1am. Golongan lelaki dan perempuan yang berumur 40-an ke atas yang bersikap tidak senonoh memang menjolok mata remaja. Untuk...

deraan

Posted :Sunday, June 10, 2012 by nizam bin abdullah Send Maill

saya ingin membuat aduan pada jabatan agama islam,mengenai sebuah skola pondok Madrasah al-hasanah di padang temu melaka..yang membawa ajaran pesong dan mendera pelajar pelajar ibarat mendera seeokor kucing..pelajar perempuan di ikat di pokok...

KAKITANGAN TIDAK BERTANGGUNGJAWAB

Posted :Friday, November 23, 2012 by abdul faiz bin mohamed idris Send Maill

Saya berasal dari melaka dan bakal bernikah dengan tunang dari negeri perak.Pada 23/11/2012 saya mendapat panggilan dari bakal bapa mertua mengatakan sijil kebenaran nikah dan sijil kursus pra perkahwinan bagi pihak lelaki dan perempuan telah...

Buka kedai makan dibulan puasa

Posted :Thursday, July 26, 2012 by Mohamad Nasir Bin Omar Send Maill

Ada dua (2) kedai mamak yang dibuka pada bulan puasa bermula jam 8.00 pagi lagi.

Bulan Ramadhan

Posted :Wednesday, August 1, 2012 by Pn. Sue Send Maill

Sila lah pihak Jabatan Agama Islam Kuala Kangsar membuat tinjauan di Taman JPS Kuala Kangsar di bulan Ramadhan ini. Tempat tersebut telah menjadi 'port' bagi orang2 Melayu (Islam) melayan nafsu perut dan tekak mereka. Ada yang tak puasa secara...

Azan surau selalu tak dengar

Posted :Wednesday, March 27, 2013 by Shamsul Azhar Husin Send Maill

Assalamualaikum. Saya nak complaint ttg imam surau, En Dabot. Masalah dah dibagi tugas tak buat. AZAN jarang kedengaran termasuk maghrib.. tambahan pulak sikap dia Dan isteri yg suka bawak mulut Dan gaduh dengan jiran menyebabkan org yg dtg...

ic tipu

Posted :Thursday, June 27, 2013 by razak Send Maill

macam mana hendak bagi tau jabatan immgresen tentang seorang pendatang haram yang mempunyai ic malaysia pada hal di beranak di india dan ibu bapa di juga berada di india.tapi sekarang di ada aband , bapa, emak dan saudara mara baru di malaysia...

Menara City One KL portal PEMAKANAN TERBUKA semasa RAMADHAN

Posted :Thursday, July 25, 2013 by Mohd Habibullah Send Maill

Saya ingin maklumkan pihak berkuasa bahawa ramai pendatang asing islam yang tidak mengamalkan puasa di ramadhan al-mubarak ini di Menara City One Jln Munshi Abdullah KL.Segala perbuatan mereka pemakanan dan peminuman di amal secare terbuka tanpa...

Pelacuran disebalik pusat refleksologi dan karaoke

Posted :Monday, January 13, 2014 by Hani Send Maill

Mohon diserbu pusat2 karaoke di sekitar selangor.. sudahlah pusat pelacuran bercambah disebalik nama pusat refleksologi, kini pusat karaoke juga menawarkan seks oleh gro2 pelbagai bangsa termasuk melayu islam. tak perlu keluar dari premis,...

party liar

Posted :Thursday, March 13, 2014 by hamba Allah Send Maill

tolong siasat pesta yang akan diadakan di melaka...pd 23 mac ini...harap pihak wajib amek tindakan

https://apps.facebook.com/events/700980696619947/?source=1

Bacaan Tarhim Pukul 4.35 pagi

Posted :Tuesday, April 1, 2014 by Samad Ahmad Send Maill

Saya ingin membuat aduan ke atas Masjid Kampung Dato' Sulaiman Menteri, Majidee, Johor Bahru yang memulakan bacaan tarhim menggunakan pembesar suara seawal jam 4.35 pagi. Saya rasa perbuatan ini sangat tidak bertimbang rasa terhadap orang ramai...

ragu mengenai kedai makan

Posted :Monday, April 21, 2014 by amal makruf nahi mungkar Send Maill

pihak berwajib tolong siasat status kedai yang dikatakan islam tapi diragui kesahihannya di sekitar dataran pahlawan mega mall banda ilir..dan juga menggaji pekerja bukan islam..

Maksiat di Batu Kurau

Posted :Tuesday, May 27, 2014 by Muhamad Isafwan Bin abdul Thalib Send Maill

Nama:AZMAN BIN ABDUL AZIZ ALAMAT:NO 55 BATU 23 LADANG SUBUR 34520 BATU KURAU PERAK. NO TEL ORANG ITU:019-4951061 NO TEL EMAK DIA:0175353048 Ini ada lah butiran orang tersebut,azman ini melarikan seorang budak perempuan bawah umur dari perlis dan...

Maksiat berleluasa

Posted :Friday, June 20, 2014 by Awang Malaysia Send Maill

Maksiat berleluasa di sini, ada pun seorang ketua agama, tetapi terlalu muda dan tiada pengalaman dalam tugasnya. Setiap hari ada saja maksiat berlaku di asrama pekerja di sini. Tetapi ketua agama itu tidak ambil endah serta boleh membiarkan...

PENERIMA BANTUAN HARI RAYA

Posted :Sunday, June 22, 2014 by Hamdan Send Maill

Saya mewakil Penduduk Pantai Peringgit melaka ingin memaklumkan bahawa bantuan hari raya yang sepatut dapat pada tahun ini akan diberi selepas hari raya dan penduduk tidak dimaklumkan terlebih dahulu diatas perkara ini. saya berharap pihak jabatan...

Pekerja Melayu Minum Air Ketum Tepi Surau

Posted :Friday, June 27, 2014 by Seen Beng Hong Send Maill

di kilang kami (Wilmar Edible Oils Sdn. Bhd. beralamat di 6427,Mukim 14,Kawasan Perusahaan Mak Mandin, 13400,Butterworth, Penang) ada sekumpulan pekerja MELAYU minum air ketum (Air mabuk) dan tulis number ekor dalam bilik rehat yang di sebelah...

Pasangan Melayu Thai duduk sebilik (tanpa perkahwinan)

Posted :Saturday, September 20, 2014 by Sam Beh Send Maill

Selamat petang kepada tuan dan puan, Merujuk kepada tajuk di atas, saya ingin menanya beberapa soalan, 1) Apakah langkah-langkah yáng patut diambil sekiranya situasi tersebut berlaku? 2) Sekiranya pihak tuan-tuan/puan-puan ingin mengetahui...

laki islam kawen nyah hindu secara islam

Posted :Tuesday, September 23, 2014 by ramiha subramaniam Send Maill

saya ramiha seorg hindu sy sudah tukar jantina kpda wanita, masalah saya suami sya agama islam berkawen secara hindu, kini dia banyak buat tipu dan saya nak jabatan agama islam bantu sya utk kes ini dan sya dalam rancangan nak jumpa pihak metro.

duduk serumah

Posted :Thursday, October 9, 2014 by jamilah bt abu hassan Send Maill

Posted :Thursday, October 9, 2014; by jamilah bt abu hassan Send Maill masaalah kami sekeluarga,ini adalah mengenai adik lelaki..saya,dan adik ipar saya,dia penah berkhawin,dan kini dah bercerai (SAH)adik lelaki saya,bekas suami,balik dan...

JHEAIPP ZALIM!

Posted :Sunday, December 21, 2014 by Mohamad Nazir Bin Che At Send Maill

Pada Mei 2011 sy ada membuat aduan di Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Pulau Pinang (JHEAIPP) berkenaan mertua saya membawa lari anak-anak serta isteri saya. Saya serta ibu saya dipanggil utk memberi keterangan. Namun sehingga bulan Feb 2012 saya...

Bomoh Palsu

Posted :Sunday, January 18, 2015 by Penduduk Kampung Asahan, Melaka Send Maill

Assalamualaikum....Saya penduduk Kg Relau Asahan, Melaka ingin membuat pengaduan kepada pihak tuan bahawa terdapat salah seorang penduduk di sini iaitu Rasalai bin Osman (dikenali sebagai bomoh Razali) telah membuat satu perubatan yang salah...

Orang Islam Bela Anjing

Posted :Thursday, March 5, 2015 by FAUZIAH Send Maill

Saya ingin membuat aduan terdapat sebuah rumah orang melayu ( Islam mungkin ) bela anjing di kampung ini. Anjing ni selalu mengejar sesiapa sahaja, mencuri kasut dan barang depan rumah. Kami rasa tidak tenteram untuk membuat kerja di luar rumah...

Flat Di Jadikan Tempat Maksiat

Posted :Thursday, March 12, 2015 by Thiagarajan Supramaniam Send Maill

Mohon pihak berkenaan terutama Jab Agama Islam datang melawat flat kos rendah alamat AG-2-12, Blok AG,Jln 3/3 Pandan Indah kerana ia dijadikan sarang berzina oleh budak sekolah dan bekas pelajar sekolah berhampiran. Suasana 'seks party'ini sudah...

pasangan bukan suami isteri

Posted :Wednesday, June 24, 2015 by satiya silan Send Maill

Aduan-pasangan bukan suami isteri lelaki orang melayu umur 50-an perempuan orang indon umur 30-an tiada documan.mereka tak kawin lagi tapi dua tinggal satu rumah.tuan puan tolong ambil tindakan secepat mungin.sekian terima kasih

Oo

Posted :Sunday, July 5, 2015 by Rina Send Maill

Saya nampak lelaki agama islam pergi tempat pelacuran semasa waktu puasa di cheras shamalin {i hote} mereka juga menyebar melalui wechat....

open burning or illegal cult religion

Posted :Friday, July 17, 2015 by dr saiful lang Send Maill

there is a shop beside our community spreading illegal cult believes and conning people money of it, this agama sesak shop constantly open burning papers infront of his low shop that causes fire risk to all in the community, and ignore our pleas...

kahwin tapi masih nak main lain

Posted :Sunday, August 2, 2015 by Tasha Send Maill

Bus driver memang penat cari makan. Tetapi dengan alasan nak cari duit lebih. Kawan kawan driver lain pun tak nampak macam tu. Dengan alasan dari suami, isteri terima alasan beliau. Lama kelaman suami tidak pulang kerana isteri faham keadaan...

Pusat Perjudian

Posted :Saturday, August 8, 2015 by Syarifah Syakilla Send Maill

Assalammualaikum dan salam 1 malaysia. Saya lihat di sebuah bandar kecil yang bernama Asajaya terletak di kawasan kota samarahan mempunyai pusat perjudian yang tidak mempunyai had atau sekatan yang bukan islam untuk memasuki pusat itu,bukan itu...

www.jais.gov.com

Tidak Memuas hati

Posted :Wednesday, October 21, 2015 by Baageshwary Mandram Send Maill

Salam sejahtera tuan/puan, Saya ingin membuat aduan atas adik ipar saya yang bernama Prema Husna Bt. Balasingam yang telah bertukar ke agama Islam pada tahun lepas tanpa mengetahui keluarga kami. Pada mulanya beliau tidak tinggal bersama...

Seks ditawarkan atas nama pusat refleksologi

Posted :Monday, November 30, 2015 by Yeoh Yan Pore Send Maill

Dimaklumkan bahawa perkhidmatan seks ditawarkan atas nama pusat refleksologi kaki (belakang hujung kedai) yang terdiri daripada gadis melayu, thailand, indonesia, cina dan vietnam. Nama Kedai: Pusat Rawatan Tradisional Gaya Alamat: No:34, Jalan...

barangan halal dan non halal

Posted :Sunday, December 20, 2015 by Alee Send Maill

Didapati bahawa kilang ini menyembelih ayam dan sijil sembelihan yang tak betul.

Remaja islam minum arak

Posted :Friday, January 15, 2016 by Heatinorayu md nor Send Maill

Saya ingin mengadu masalah yg berlaku di taman semarak jaya (A) lorong A7.sekumpulan remaja islam (ada yg masih bersekolah) membeli dan minum arak di kawasan lorong rumah saya.botol arak mereka bersepah di tepi longkang.tiada sebarang pemantauan...

PATI bukan suami istri melambak tinggal di flet seksyen 4 wagsa maju

Posted :Tuesday, January 19, 2016 by nor Send Maill

Aduan pasangan bukan suami istri bnyk melambak menghuni rumah flet seksyen 4 wangsa mmaju. Rata2 semua PATI dh terlampau selesa agaknye mereka tinggal dkat kawasan tu..sbb sampai saat ini blum ada tindakan dri pihak2 penguat kuasa...dh byak kali...

perempuan melayu masuk church

Posted :Thursday, January 21, 2016 by jessica Send Maill

Saya seperti nama di atas ingin memaklumkan kepada pihak Jabatan Agama Islam Bahawa terdapat ramai perempuan melayu mengikut lelaki africa masuk ke church terutama sekali pada hari ahad berdekatan Kwsp puchong.perempuan melayu seolah...

Aktiviti pelacuran

Posted :Saturday, March 19, 2016 by Hakim Send Maill

Saya ingin melapor aktiviti pelacuran dan human trafficking di unit ground floor corner menara putra apartment. Bapa ayam akan hantar pelacur2 asing ke premise pada pukul 6 ptg. Mohon ambik tindakan. Sila rujuk ke guard house menara putra utk bawa...

Muslim Indonesia pregnant without Married

Posted :Thursday, May 19, 2016 by Chai Yan Nie Send Maill

A woman get a long with a Chinese man and had pregnant now. The man had been married with chinese woman long time ago. I want to ask, in this case, does it offend to Muslim religion eventhough she is INDONESIAN. They are so called ADULTERY. This...

Indonesion Muslim pregnant without married

Posted :Thursday, May 19, 2016 by Shela Send Maill

A woman get a long with a Chinese man and had pregnant now. The man had been married with chinese woman long time ago. I want to ask, in this case, does it offend to Muslim religion eventhough she is INDONESIAN. They are so called ADULTERY. This...

makan/minum di bulan puasa

Posted :Sunday, June 5, 2016 by nikmal rizal Send Maill

pada bulan puasa kedai smell good cafe jalan stutong kuching,menyediakan & menjualkan makan kepada orang islam di situ,tauke wanita bangsa cina tersebut paksa perkerja beliau tukang masak(P) dipaksa masak sedangkan (P) tersebut beragama islam dan...

-

Posted :Thursday, June 9, 2016 by dineshkumar letchumanan Send Maill

Nama saya dineshkumar ingin membuat aduan iaitu, ibu saya bernama mageswary ada 2 orang anak dan suaminya seorang pesakit. beliau adalah orang kurang upaya berumur 59 tahun. aduan saya sekarang adalah seorang warga hindu muslim bernama suleman...

-

Status Halal Mcdonal

Posted :Tuesday, June 14, 2016 by Aduan rakyat Send Maill

Merujuk kepada Pengumuman Jakim dalam media hari ini berkenaan status Halal McD, saya terpanggil untuk pihak JAKIM membuat pengesahan berkenaan Status HALAL bagi pembungkus Kertas bagi membungkus semua jenis burger McD yg di saluti satu lapisan...

Salahguna Pembesar Suara Masjid

Posted :Tuesday, June 21, 2016 by Aisha Binte Rahmat Send Maill

Saya ingin membuat aduan tentang gangguan pembesar suara masjid yang disalah gunakan oleh seorang 'bilal' yang (boleh dikatakan) tidak bertauliah. Selama 2 tahun lamanya, orang-orang awam yang tinggal berhampiran dengan Masjid baharu ini...

Gerai Menjual Kuih Memulajan Operasi Waktu Tengahari Bulan Ramadhan

Posted :Tuesday, June 28, 2016 by azrul azlan Send Maill

Jual kuih muih & minuman pada jam 12 tghr di bulan puasa? Peniaga ambil kesempatan mengaut keuntungan dgn galakkan org berbuka lebih awal... beli kuih pukul 12 tghr pastu nk simpan sampai waktu maghrib utk berbuka? Mengarut...Apa hukumnya seorg...

kes mabuk

Posted :Sunday, July 17, 2016 by hannah Send Maill

kes mabuk berleluasa sehingga orang islam berani minum alcohol di kawasan awam seperti perhentian bas dan kedai2 runcit. aduan telah dibuat kepada bahagian penguatkuasaan jabatan agama islan negeri Sembilan tetapi tiada sebarang tindakan terhadap...

bersekedudukan tanpa nikah

Posted :Thursday, August 18, 2016 by mohd mustafa bin mat isa Send Maill

ASSALAMUALAIKUM untuk maklumat J.A.I.S terdpt satu rumah beralamat KG sri indah A jln 3 no rumah 347 bersekedudukan tanpa nikah melibatkan warga asing dn rakyat tempatan mohon pihak tuan membuat tangkap secepat mungkin demi kesejahtera kami...

MENGGUNAKAN NAMA SAYA UNTUK ORANG LAIN

Posted :Tuesday, September 6, 2016 by SITI Send Maill

SAYA SUDAH MEMBUAT LAPORAN POLIS DAN JABATAN AGAMA ISLAM BERKENAAN BEKAS SUAMI SAYA YANG DI SYAKI MENGGUNAKAN BUTIRAN DIRI SAYA KEPADA SEORANG PEREMPUAN INDONESIA. SAYA MENSYAKI PEREMPUAN TERSEBUT TIADA PENGENALAN DIRI DAN MENGGUNAKAN BUTIR DIRI...

Berkelakuan tidak senonoh

Posted :Friday, September 16, 2016 by Joel Send Maill

Kepada tuan/puan aduan dah dibuat semalam Dan in I aduan daripada ramai..tolong ambil serious perkara in I perempuan Islam bekerja di pusat penghiburan malam Yang dijaga oleh bouncers melayu Yang berpakaian hitam rumah apabila mereka ditahui Ada...

Warga asing Tampa permit berjaya dibebaskan apabila ditangkap di pub

Posted :Friday, September 16, 2016 by Joel Send Maill

Kepada tuan/puan aduan dah dibuat semalam Dan in I aduan daripada ramai..tolong ambil serious perkara in I perempuan Islam bekerja di pusat penghiburan malam Yang dijaga oleh bouncers melayu Yang berpakaian hitam rumah apabila mereka ditahui Ada...

Perempuan Islam bekerja di pusat penghiburan malam

Posted :Friday, September 16, 2016 by Joel Send Maill

Kepada tuan/puan aduan dah dibuat semalam Dan in I aduan daripada ramai..tolong ambil serious perkara in I perempuan Islam bekerja di pusat penghiburan malam Yang dijaga oleh bouncers melayu Yang berpakaian hitam rumah apabila mereka ditahui Ada...

pusat judi

Posted :Monday, September 19, 2016 by liza hussin Send Maill

untuk pengetahuan pihak jabatan agama islam kenapa pusat judi masih lagi beroperasi di taman satelita bahau negeri sembilan di barisan kedai baru belakang speedmat 99 saya berharap pihak berkuasa dapat mengambil tindakan dengan segera sekian...

Penghinaan terhadap agama

Posted :Sunday, October 23, 2016 by Mohamad Arif Send Maill

Saya nak buat aduan pasal kemunculan website2 yang secara terus menghina agama Islam dan mengeluarkan fatwa2 yang mengelirukan terhadap masyarakat dari muslim dan non muslim... juga menghina hukum2 syariah islam dan mempermainkan/ mentertawakan...

GERAI MAKANAN MENGELIRUKAN ORANG ISLAM

Posted :Sunday, October 23, 2016 by PENAMA Send Maill

Sebuah RNR di JELUKONG (SRI AMAN , LUBUK ANTU ,SARAWAK) gerai makanan yang di tanda SITI NORAINI BT ABDULLAH tidak memiliki tanda halal dari pihak JAKIM didapati menyajikan makanan kepada pelanggan yang rata-ratanya beragama Islam. Para pekerjanya...

pasangan khalwat..tanpa nikah sah

Posted :Tuesday, November 22, 2016 by khai ng Send Maill

assalam sy ingin maklumkan alamat sekian ini NO B3-5-1 BLOK B3 JALAN PUTRA PERMAI 2, TAMAN EQUINE SERI KEMBANGAN,43300 SERI KEMBANGAN SELANGOR.pasangan tidak sah sedudukan tanpa nikah selalu keluar masuk dari rumah tersebut..lelaki pula orang...

www.jais.gov.com

Pendatang asing

Posted :Tuesday, December 13, 2016 by Nor Asmawati Send Maill

Assalamualaikum, Saya nak buat aduan pendatang Asing Bangla kat sini. mereka ni dilindunggi oleh boss boss kedai besi buruk di sekitar semiling. sila ambil tindakan terhadappendatang ni. semakin lama semakin ramai. peladang peladang kebun juga...

pasangan bukan suami isteri berkesedudukan

Posted :Tuesday, January 10, 2017 by anymous Send Maill

Jabatan agama islam daerah setapak sila buat rondaan rumah ke rumah di blok A18 dbkl flat seksyen 2 wangsa maju. rumah bujang perempuan kelihatan 2 daripada mereka hampir setiap malam membawa masuk lelaki dipercayai teman lelaki di rumah itu....

KEBERSIHAN & HALAL

Posted :Tuesday, January 10, 2017 by Priya Send Maill

Kami berharap pihak tertentu dapat PEMAMANTU KEBERSIHAN & HALAL ttg product tersebut dibawah disyarikat tersebut PLO 81 Jalan Cyber 5 , Kawasan Perindustrian Senai III, Johor kerana terdapat Product yg telah tamat tempoh (2014) di...

Spa/Salon Kecantikan/Pusat Refleksologi menawarkan khidmat seks/extra servis

Posted :Monday, March 20, 2017 by Adila Hamid Send Maill

Terdapat banyak spa/salon kecantikan/pusat refleksologi di ipoh yang menawarkan khidmat seks atau urutan batin secara haram. mereka menggunakan pekerja dari pelbagai bangsa untuk melayan nafsu lelaki-lelaki yang berkunjung ke situ dengan bayaran...

https://www.sammyboyforum.co.nz/archive/index.php/t-39461-p-11.html

pusat kecantikan/spa menawarkan khidmat seks dan urutan 'istimewa'

Posted :Monday, March 20, 2017 by Dila Send Maill

Terdapat banyak spa/salon kecantikan/pusat refleksologi di ipoh yang menawarkan khidmat seks atau urutan batin secara haram.Salah satunya honeybee spa di Taman Botani Ipoh. mereka menggunakan pekerja dari pelbagai bangsa untuk melayan nafsu...

https://sammyboyforum.nl/showthread.php?p=14311723

Premis judi

Posted :Sunday, March 26, 2017 by Nor Kamisah Binti Kassim Send Maill

Assalamualikum....saya disini ingin membuat aduan mengenai kegiatan judi di dijalan perigi nenas Fasa 1 , Pulau Indah yang kenyakannya di penuhi oleh orang Melayu Islam kita... Pusat judi berkomputer yang beroperasi 24 jam setiap hari sentiasa...

DENIA DEVELOPMENT ANAK SYARIKAT SELOGA HOLDINGS MILIK TAN SRI HALIM SAAD PEMAJU PENIPU

Posted :Monday, March 27, 2017 by Ustak enjing Send Maill

Denia Development Sdn Bhd, anak syarikat kepada Seloga Holdings Berhad milik Tan Sri Halim Saad masih gagal menyiapkan projek perumahan sakit di Taman Nusantara Prima Gelang Patah Johor walaupun Sudah bertahun tahun lamanya. Pengurus Jualan Denia...

Kereta Pelacur vietnam

Posted :Friday, April 14, 2017 by Wan Send Maill

Lot 571/145b taman koon heong Jalan temiang seremban

DENIA DEVELOPMENT SDN. BHD. ANAK SYARIKAT SELOGA HOLDINGS BERHAD MILIK TAN SRI HALIM SAAD PEMAJU KAKI KENCING & BALUN DUIT PEMBELI RUMAH

Posted :Tuesday, April 25, 2017 by SHARIF DOL Send Maill

Denia Development Sdn Bhd, anak syarikat kepada Seloga Holdings Berhad milik Tan Sri Halim Saad masih gagal menyiapkan projek perumahan sakit di Taman Nusantara Prima Gelang Patah Johor walaupun Sudah bertahun tahun lamanya. Pengurus Jualan Denia...

Pusat Pelacuran

Posted :Wednesday, April 26, 2017 by Jaslin Binti Jamil Send Maill

Saya ingin membuat aduan kepada bahagian Penguatkuasa mengenai pusat pelacuran yang dijalankan di sekitar Bandar Seri Petaling Kuala Lumpur. Yang mana cafe menjalankan kegiatan pelacuran oleh perempuan pendatang asing dari negara Vietnam,...

Premis judi

Posted :Thursday, May 4, 2017 by ASMADI BIN AHAMAD Send Maill

Assalamualaikum saya ingin membuat aduan tentang kegiatan premis judi haram yang beroperasi 24 jam di seksyen 27 shah alam(alam megah) Banyak pelanggan berbangsa melayu & indonesia yang mengunjungi premis tersebut.Premis terletak berhadapan...

Kereta Pelacur voetnam

Posted :Wednesday, May 10, 2017 by Sofia Send Maill

Lot 570/145b taman koon heong temiang lepas jambatan Lorong tiga kiri

Foreign workers

Posted :Wednesday, May 10, 2017 by Ria Ismail Send Maill

Assalamualaikum..Harap diletakkan satu garis panduan tentang cara pemakaian pekerja-pekerja wanita warga asing yang mahu datang bekerja disini. Seolah menjadi trending mereka berpakaian dan berseluar terlalu sendat tanpa rasa malu dan hormat....

peniaga tidak hormat bulan puasa

Posted :Wednesday, June 7, 2017 by mohd salleh bin eza Send Maill

sejak awal ramadhan para peniaga di tepi jalan dari kluang, johor menuju jalan ke mersing(bt4) tidak segan silu menjual makanan dan minuman seawal jam 10pg.. minta pihak berkuasa ambil tindakan dan membuat pemantauan lebih kerap..terima kasih

Pencemaran bunyi dari pembesar suara masjid

Posted :Saturday, June 10, 2017 by Haiji Send Maill

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Saya ingin membuat aduan tentang masjid berdekatan dengan rumah saya (masjid manbaeil ulom taman cheras jaya) yang memasang speaker full volume dan menyebabkan pencemaran bunyi selama bertahun2. Saya telah...

Pati Bersekedudukan satu rumah tampa nikah

Posted :Monday, June 19, 2017 by Jamaluddin Haron Din Send Maill

Saya Mohon pihak berkuasa JAIS dan IMIGRESEN mengambil tindakan sewajar yang mana Pati dari Nepal,Bangladesh dan Indonesia (Wanita Muslim) . Mereka tinggal di rumah beralamat : M-2-11 (Block M) Apartment Megah Villa Jalan Warisan, Kota Warisan...

Tiada tindakan

Posted :Friday, July 7, 2017 by Azman Send Maill

Kenapa tiada tindakan diambil walaupun Asian relay dibuat beberapa kali tentang wanita islam membawa pulang lelaki afrika di blok A18 au2 wangsa maju. Setiap hari minggu mesti Ada.smlm masih lagi kelihatan. Terdapat beberapa rumah juga meragukan...

pati bersekedudukan

Posted :Monday, July 17, 2017 by nur elfira ahmad Send Maill

Ada seorg pati dr indonesia bersekedudukan dengan orang tempatan dari sabah dan sudah menetap lama di mmalaysia..sdgkn visanya sudan lama mati..minta pihak berwajib siasat ..lokasinya spt dibawah No 05-16 Blok F,flat akasia, Jln persiaran...

Tanggungjawab bapa setelah bercerai

Posted :Tuesday, July 25, 2017 by Umi Kalsom Abu Kassim Send Maill

Salam, Saya telah bercerai secara fasakh dengan suami saya di mahkamah Kuang Selangor pada Nov 2011 atas usaha saya sendiri dgn mengambil peguam. Tuntutan fasakh telah dibuat setelah saya ditinggalkan bersama anak2 pada tahun 2007 setelah suami...

surat nikah luar negara tidak dapat ditukar kepada surat nikah malaysia

Posted :Friday, July 28, 2017 by orang sabah yang terabai Send Maill

boleh kah orang-orang yang berkenaan jelaskan kenapa surat nikah luar negara tidak dapat ditukar kepada surat nikah malaysia oleh pegawai jheinsabah? alasan mereka tidak mematuhi prosedur mereka. sedangkan masalah sendiri yang tidak menghebahkan...

Kerja

Posted :Tuesday, August 8, 2017 by MohmadNasir Bin Harun Send Maill

Kenapa bekas banduansukar dpt kerja,dah kerja elok2 pun kena buang,saya nk bela anak 3 org kecik2 lagi,saya teringin jadituksng kdbun atsu pemandu dmasjid,utk upah n ilmu.TOLONGGLAH.SAYA D Perlis.

Aduanrakyat

Kerja

Posted :Tuesday, August 8, 2017 by MohmadNasir Bin Harun Send Maill

Mohon bantuan saya mohon jika ada jawatan jagakebersihan di masjid atau apa2 pun.

Jaip

Pelacuran

Posted :Saturday, September 9, 2017 by azmi ahmad Send Maill

Bahawa Roses Beauty & Body Spa Sdn Bhd,... No.27-01,Jalan Idaman 3,Taman Larkin Idaman. Johor Bahru.Spa ini telah lama beroperasi dan menyediakan khidmat pelacuran.Amat berani pemilik spa ini menyediakan wanita islam untuk kegiatan pelacuran.

pusat urut

Posted :Thursday, October 5, 2017 by hamba allah Send Maill

sebuah pusat urut di segamat berdekatan kipmart menawarkan khidmat seks...lebih dikenali sebagai thailanna

Status pernikahan meragukan

Posted :Monday, October 16, 2017 by Effy Sueffy Send Maill

Terdapat sepasang lelaki dan perempuan yang tinggal bersama dengan anak-anak si perempuan di Taman Sendayan Indah, Sendayan, Negeri Sembilan. Rumah di hadapan padang, bertentangan dengan surau Taman Sendayan Indah. Mereka mengaku sudah bernikah...