Categories

Jabatan Bekalan Air Complaints

Ketiadaan Bekalan Air

Posted :Wednesday, June 8, 2011 by jumaziah alyas Send Maill

Saya merupakan anak kepada salah seorang penduduk Tetap di Kampung Ternas Sik yang bekerja di Kuala Lumpur. Ketiadaan Bekalan air selama hampir 2 tahun menyebabkan penduduk di sini menghadapi masalah dalam menjalani kehidupan seharian.. Untuk...

Tidak Puas Hari Hari Bekerja

Posted :Sunday, June 12, 2011 by Abdul Rahman Bin Che Hussain Send Maill

Tidak Puas Hati Hari Bertugas. Adalah saya sebagai mewakili pekerja Di Syarikat Air Negeri Sembilan (SAINS ) ini mendapat penjelasan berkaitan hari bekerja. Ada pekerja sains yang diarahkan bekerja secara syif dan menukarkan hari tidak bekerja...

tekanan air rendah dan kotor

Posted :Saturday, October 1, 2011 by nurul izwandy bin drahim Send Maill

Saya nurul izwandy ingin mengemukakan aduan tentang masalah bekalan air di kampung kalok,94950 pusa,sarawak.tekanan air terlalu rendah dan kotor. Perkara ini sudah terlalu lama dan pihak-pihak yang bertanggungjawab mengambil sikap sambil lewa bila...

MASALAH KETIADAAN AIR

Posted :Wednesday, February 15, 2012 by MUHAMMAD FARHAN BIN KAMARUDIN Send Maill

SAYA TIDAK BERPUAS HATI DENGAN MASALAH AIR YANG SELALU TIADA DI KAMPUNG RELAI KERAMBIT.SAYA BERHARAP PIHAK YANG BERKAITAN DENGAN ISU KETIADAAN AIR DI KAMPUNG KAMI DIAMBIL BERAT.JANGAN SAMPAI JABATAN BEKALAN AIR BERTUKAR (PAIP) BARU DIAMBIL...

Bekalan air sudah seminggu tiada

Posted :Thursday, February 16, 2012 by JAMAL BIN NAJIP Send Maill

SAYA JAMAL BIN NAJIP INGIN MEMBUAT ADUAN TENTANG KETIADAAN BEKALAN AIR DI KAMPUNG KAMI IAITU DI LOT2628 KAWASAN PINGGIRAN 2 KAMPUNG SUNGAI CHIN CHIN GOMBAK, PADA WAKTU SIANG DAN MALAM.KAMI INGIN TAHU APA PUNCA MASALAH INI.. KETIADAAN BEKALAN AIR...

sambungkan bekalan air

Posted :Monday, March 19, 2012 by jay ganesh Send Maill

kami di taman sri murni 1/2d apertment di sini amat susah kerana tiada air .jmb kami telah bayar wang sebanyak tujuh belas ribu kepada jabatan bekalan air kenapa bekalan air kami belum sambung lagi kami ini semua manusia bukan benda .tolong...

http://www.google.com

sambungkan bekalan air

Posted :Monday, March 19, 2012 by jay ganesh Send Maill

kami di taman sri murni 1/2d apertment di sini amat susah kerana tiada air .jmb kami telah bayar wang sebanyak tujuh belas ribu kepada jabatan bekalan air kenapa bekalan air kami belum sambung lagi kami ini semua manusia bukan benda .tolong...

http://www.google.com

sering ketiadaan bekalan air

Posted :Saturday, May 26, 2012 by amyra abdullah Send Maill

saya penduduk kampung matahari jatuh teluk kumbar pulau pinang ingin membuat aduan tentang sering ketiadaan air di sini, kekerapan ini berlaku sehinggakan dalam seminggu itu 2 atau 3 hari berselangan tiada air, dengan itu saya minta supaya proses...

Krisis air diseluruh taman Pelangi Semenyih yang tiada penghujung dan penyelesaian yang sudah berlarutan hingga seminggu

Posted :Tuesday, July 3, 2012 by Mizan bin Ibrahim Send Maill

Saya dari penduduk dikejiranan Taman Pelangi Semenyih,Semenyih Selangor sangat kecewa dengan tindakan pihak SYABAS bagi menyelesaikan masalah yang kami hadapi kini.Krisis air yang sudah berlarutan hingga seminggu.Setakat ini kerap kali saya...

Jalan berlubang tidak dibaiki

Posted :Thursday, July 19, 2012 by Putri Sarah Send Maill

Saya amat kecewa ketika pergi berurusan untuk membuat ic anak saya di JPN Marang kerana jalan utama keluar masuk ke situ mempunyai lubang besar yang tidak dikambus @ ditar balik. Hampir-hampir saya patah gigi jatuh dalam lubang masa lalu jalan...

Tiada Paip Air

Posted :Tuesday, December 4, 2012 by Azman Send Maill

Saya merupakan seorang penduduk tetap Kampung Tuie, Betong Sarawak kerana saya telah berkahwin dengan isteri saya yang berasal dari kampung tersebut sejak januari 2000 dan bekerja di Melaka dan akan menetap di kampung tersebut setelah tamat...

gangguan bekalan air di kg mempateh lanchang

Posted :Thursday, October 4, 2012 by has Send Maill

gangguan bekalan air di kg mempateh lanchang pahang semakin kronik.Hampir setiap minggu terputus bekalan air. lebih buruk lagi sejak 2 3 hari lepas bekalan air seperti di catu. siang ada air malam takde. malam ada air siang takde. aduan telah...

Paip tepi jalan bocor hadapan rumah no 5 Jalan 8 Kemensah Height Ulu Kelang Ulu Kelang 68000 Amapng Selangor

Posted :Tuesday, January 8, 2013 by Syed Nasimudin Bin Syed Osman Send Maill

Saya Syed Nasimudin Syed Osman (Kp 650129-01-5049) ingin membuat lapuran kecemasan paip air bocor di tepi jalan sudah beberapa hari tiada tindakan dari pihak berwajib. Kebocorannya agak besar dianggarkan kadar 10 liter sesaat dan terlalu banyak...

No Water Supply

Posted :Tuesday, January 8, 2013 by Nurul Hidayah Abdullah Send Maill

A'kum ! I would like to express my dissatifaction on the interuption of water supply in my housing area since 31 Dec 12. We had been facing this problem since than & until today the problem haven't solved. It is a challenge & making our life in...

Paip Air bocor Di Felda Lasah, Sungai Siput, Perak.

Posted :Sunday, February 10, 2013 by Felda Send Maill

Baru-baru ini saya pusing-pusing untuk mencari rumah kawan lama di Felda Lasah, Sungai Siput Utara Perak. Apa yang terkejut saya tengok ialah paip air bocor mengalirkan air macam parit kecil iaitu di rumah 62B. Orang dikawasan itu kata sudah...

Staff ISN Kewangan Yang Gila Kuasa

Posted :Monday, May 20, 2013 by EN. AZHARI BIN ABU BAKAR Send Maill

Nota dari Admin: Aduan ini telah dipohon untuk dipadamkan dari paparan umum kerana 'kononya' menyentuh isu dalam ISN. Sekian.

http://www.isn.gov.my

Masalah Bekalan Air

Posted :Sunday, June 2, 2013 by Khairiyanti Binti M Nizar Send Maill

Assalamualaikum dan salam satu Malaysia. Kami penduduk perumahan Taman Saga,28400 Mentakab,Pahang Darul Makmur ingin membuat aduan mengenai masalah bekalan air yang melanda perumahan kami.Kami telah menderita akibat masalah ini selama...

Masalah Bekalan Air

Posted :Tuesday, June 11, 2013 by Yang Mengharap Send Maill

Salam 1 Malaysia,saya wakil penduduk desa lembah permai ingin meminta jasa baik tuan/puan masalah pam no.5 di wangsa maju dapat di atasi dengan segera...Sedangkan pam2 yang lain boleh berfungsi dengan baik... Kami bknlh penduduk yg duduk di...

Water Pressure Very Low & No Water Supply at time.

Posted :Friday, June 21, 2013 by AZMAN B SAAID Send Maill

Since Month of 1 Jun 2013 until today , The Water supply very bad at the Phase 1 & 2 Double Story house of Taman Weduri ,Very Low pressure juts free flow it take 90sec to 120sec to Fill up 1 Liter Water container water tap 1/2inch size, At time...

bekalan air sentiasa putus

Posted :Friday, August 9, 2013 by muniratul mahya bt safar Send Maill

Saya dah menetap di kampung desa jaya,mukim jeneri,08320 sik,kedah dah hampir 7 tahun,bekalan air sering terputus,disebabkan itu,penduduk kampung mengalami kesukaran untuk melakukan kerja-kerja harian,namun demikian kami terpaksa menanggung bil...

Isu Ketiadaan Air Yang Berlarutan

Posted :Friday, August 9, 2013 by Ayu Send Maill

SAMPAI BILA KAMI HARUS BERSABAR.. (MUST READ) Setiap kali raya masalah yg sama akan berlaku..isu ketiadaan air di felda chini,pahang.dah berdekad tp maslah ni masih berlarutan dan tahun ni adalah plg teruk.dh 4 hari beruturut2 air takda.apa...

masalah tiada langsung air

Posted :Thursday, August 15, 2013 by adzna Send Maill

slm,,masalah bekalan air d kabong memang teruk,,dari 6hb ogos 2013 sehingga skrg tiada air langsung,,,masalah ini dari saya masih belum tumbuh telinga lagi sehingga sudah ada cucu masalah tetap sama,,batang paip yg dibina pd zmn 80an sudah buruk...

Kakitangan JBA/PAIP langsung tiada hati perut

Posted :Thursday, October 10, 2013 by MOHD RAHMAT Send Maill

JBA/PAIP buat kerja tidak pakai otak tak fikir kesusahan orang ramai.Selepas memotong bekalan air, saya telah buat bayaran di JBA.Janji untuk menyambung semula bekalan pada hari itu, tetapi sehingga 3 hari tiada seorang pun yang datang membuat...

Tekanan air terlalu perlahan

Posted :Wednesday, January 1, 2014 by Peralan a/l govindan Send Maill

Saya ingin memaklumkan kepada pihak tuan iaitu tekanan air dirumah saya terlalu perlahan. Isteri saya pernah ke pejabat sains daerah Tampin pada bulan November 2013 untuk membuat aduan tetapi pihak tuan tidak mengambil apa apa tindakan.. Pihak...

Tiada Bekalan Air Sejak Raya 2013

Posted :Wednesday, February 5, 2014 by AUGUSTINE Send Maill

Kami di Penduduk di Sungai Setuan Besar kuala balingain, mukah sudah lama tidak menerima belakan air bersih (paip) sejak Raya tahun 2013. Pada cuti persekolahan yang lepas ada beberapa kali sahaja bekalan air paip di sekitar pukul 1.00 pagi kurang...

Jabatan bekalan air

Posted :Thursday, March 6, 2014 by seah shiao yuen Send Maill

MASALAH KETIADAAN AIR saya tahu masalah kita semua ialah kekurangan air !masalahnya ialah tekanan air di rumah saya sangat rendah bukansahaja rendah ,tiada air ,rumah orang lain ada air tetapi saya tiada !saya bayar tapi tiada air!!!!saya tinggal...

Bekalan Air Berjadual

Posted :Saturday, March 8, 2014 by Santherega a/p K.Raghupati Send Maill

Salam sejahtera, saya bermastautin di Flat Pandan Jaya, tingkat 5. Saya faham benar akan keadaan kekurangan air tapi masalahnya adlah bila dua hari yang patut kami dapat air, tekanannya rendah dan tidak kesampaian ke tingkat 5. Peliknya adalah...

catuan air

Posted :Sunday, April 6, 2014 by arlinah binti mohamad Send Maill

Pertama sekali saya ingin meminta maaf kerana terpaksa membuat aduan ini.saya rasa catuan air di selangor ini tidak berasas, kami sebagai rakyat berterima kasih malah hargai usaha sama pihak tuan dalam masalah air ini tetapi ini tidak...

Syarikat Bekalan Air Selangor

Posted :Monday, April 14, 2014 by Rosliana Bte Abdul Razak Send Maill

Saya ingin memberitahu di sini berkaitan ketidak adilan dalam menyalurkan bekalan air ke rumah..Saya faham masalah berkaitan tempat tadahan air yg berkurangan menerima hujan serta tidak mampu memberi bekalan kepada semua penduduk di Selangor....

ketiadaan air

Posted :Monday, May 19, 2014 by melanaudaro Send Maill

Salam sejahtera, di sini sebagai wakil kampung sy sy nak membuat laporan masalah ketiadaan air di kampung selama beberapa hari ni.. masalah ini telah lama dihadapi oleh penduduk kampung sy . Perkara ini telah menyulitkan para pengguna di kmpg sy...

masalah bekalan air

Posted :Friday, May 23, 2014 by emma Send Maill

Salam... Saya dari kg.kadazan, kunak sabah ingin membuat aduan bahawa sudah hampir mencecah 8 bulan bekalan air untuk disalurkan ke kg.kadazan mempunyai masalah. Selain itu,air bantuan yang diminta bukan air terawat malahan diambil dari kawasan...

Paip air bocor

Posted :Thursday, June 5, 2014 by Nik noor syamimi Send Maill

Dari semalam saya nampak air menyembur tinggi. Moga kerja pembaikian cepat dijalankan bagi tidak membazirkan air yang mengalir itu.

Air Kotor dan Bau Klorin

Posted :Sunday, June 29, 2014 by ASHRAF Send Maill

Air keruh berwarna coklat terang, kadang-kadang air jernih tapi bau klorin kuat. Jadi saya syak terdapat masalah dalam sistem bekalan air Syabas. Mohon siasat

PERMOHONAN AIR

Posted :Monday, June 30, 2014 by NASIR YAKUB Send Maill

Saya terlalu kecewa dengan pengurusan syarikat air terengganu yang mengenakan syarat yang terlalu ketat untuk permohonan air dan menzalimi rakyat. Kakitanganya pun bercakap agak kasar dan kurang sopan. Permohonan air say gagal kerana penggunaan...

Mencuri air

Posted :Tuesday, August 5, 2014 by Lim Kok Seong Send Maill

Kilang plastik di atas Lot 9189, 9214, 9216 Telok Gong Mencuri air

blok apartment D1,tiada air hampir 9 bulan

Posted :Thursday, October 30, 2014 by atanzaini Send Maill

Salam..saya ingin buat aduan tentang rumah apartment yang saya tinggal sekarang (Blok D1) taman Langat murni sudah lama tiada air hampir 9 bulan..masalah ini sampai sekarang masih belum selesai..sedih melihat kejiranan blok ini mencari air..ada...

Tekanan Air Rendah

Posted :Saturday, January 3, 2015 by Azhari b.Muhamad Yusof Send Maill

Saya merayu supaya tekanan air rendah dapat diselesaikan segera.Kami penduduk Kg.Kurnia Batu 3,Kuantan mengalami masalah tersebut sekian lama.Ia menyukarkan kami membasuh rumah ketika air pasang besar.Harapan saya semoga perkara ini mendapat...

SYABAS TIPU PENGGUNA

Posted :Thursday, March 5, 2015 by DZULKIFLI Send Maill

Meter air di rumah kami ditukar baru pada 30/1/2015. Bacaan pertama meter baru ini ialah pada 10/2/2015 menunjukkan peningkatan penggunaan sebanyak 173 meter padu air. SYABAS mengatakan ada paip yang bocor. Kami telah memanggil kontraktor paip...

masalah bekalan air

Posted :Friday, March 6, 2015 by zulkifli bin dufir Send Maill

Saya salah seorang penduduk sri impian ukay perdana ingin mengadu kepada pihak-pihak berkenaan,kawasan rumah saya tiada bekalan air,sri impian sahaja yang tiada bekalan air,tetapi apartment sebelah & rumah-rumah teres sebelah hidup..rumah saya...

Pemotongan Air tanpa Notis & Denda RM70.00

Posted :Tuesday, March 10, 2015 by Zul Hasnan Send Maill

Pemotongan tanpa Notis Peringatan serta Penyambungan Semula yang mahal dikenakan iaitu sebanyak RM70.00. Tunggakan saya sebanyak RM134.00 sahaja, kini perlu buat bayaran sebanyak RM204.00 pula, memandangkan pertengahan bulan dipotong dimana wang...

Bekalan air terputus melebihi 5 hari

Posted :Saturday, March 14, 2015 by Azizi Send Maill

1. Bekalan air ke Taman Desa Ranggu terputus sudah memasuki hari kelima. 2. Apabila aduan dibuat ke Jabatan Bekalan Air, mereka mengatakan ini berpunca daripada tekanan air rendah akibat musim kemarau. 3. Namun tiada langkah-langkah yang diambil...

MASALAH KETIADAAN AIR

Posted :Monday, March 16, 2015 by MOHAMAD FIRDAUS BIN ALIYES Send Maill

SY PENDUDUK SG CHALIT DI SG KLAU RAUB.. MASALAH KETIADAAN KERAP BERLAKU..DARI AWAL TAHUN HINGGA AKHIR TAHUN.. HAL INI MENYEBABKAN KERJA SEHARIAN KAMI TERGANGGU.. KALAU ADA AIR, RUMAH-RUMAH DI KAWASAN TINGGI TETAP TIDAK AKAN ADA AIR.. SY MERAYU...

TIADA AIR

Posted :Tuesday, March 17, 2015 by MOHD FIRDAUS BIN ALIYES Send Maill

sy ingin membuat aduan mengenai masalah air yang berlaku di kampung sy..ketiadaan air yang berlanjutan membuatkan kami semua penduduk kampung sukar untuk membuat kerja seharian.. sy amat berharap pihak berwajib dapat mengatasi masalah ini secepat...

Apa Tindakan wakil rakyat yang di pilih

Posted :Saturday, March 21, 2015 by Amiruddin bin Sakka Send Maill

Assalamalaikum Tuan2 dan puan2. Mohon pencerahan apa tiadakan Jabatan Air dengan keadaan air di Ranggu Terutama Area Taman Perwira yang sentiasa tiada bekalan air. paip je yang ada dengan meter airnya memanjang tiada..... mohon ambil tindakan...

pembaikan pulih paip air

Posted :Saturday, May 23, 2015 by wong siew ling Send Maill

selama 2 tahun paip air bocor di hadapan rumah 16 lorong tenggiri 28 seberang jaya 13700 pulau pinang. tiada sebarang tindakan dibuat oleh pihak PBA setakat ini. pihak PBA datang dan memaklumkan, tiada sebarang pembaikan pulih dapat dibuat kerana...

Tiada bekalan air/air terlalu perlahan

Posted :Wednesday, June 17, 2015 by Azrina Abd Rahman Send Maill

Air di kawasan saya USJ 9 Subang Jaya terlalu perlahan dan kebayakkan selalu tiada air.kami sangat susah untuk melalakukan perkara asas seperti mansi dan membasuh baju.

jiran membina hendak membina structure tempat meletak kereta yang luas dibelakang rumah saya di atas tanah PBA yang menghalang lalu lintas

Posted :Friday, June 26, 2015 by Lee Chin Hong Send Maill

jilan hendak membina structure rumah tempat meletak kereta haram yang menghalang lalu lintas semua orang di belakang rumah kita, di atas tanah kepunyaan PBA Pulau Pinang. Harap memberi perhatian di atas perkara ini untuk kebaikan semua penduduk...

aduan masalah air di politeknik mukah sarawak

Posted :Sunday, June 28, 2015 by frankie fernandez anak stephen Send Maill

Saya salah seorang pelajar diploma di Politeknik Mukah Sarawak ingin membuat aduan berkenaan dengan msalah selalu ketiadaan air di kolej kediaman Politeknik Mukah. Hal ini semakin meragukan para pelajar apabila hanya di kawasan kolej...

Masalah Bekalan Air

Posted :Wednesday, July 1, 2015 by fauzee ismail Send Maill

Assalammualakum & Selamat sejahtera, Di sini saya ingin membuat aduan pada masalah air di kampung asal saya, iaitu Pekan Kabong dalam daerah Saratok. Setiap kali musim perayaan, masalah ini memang akan timbul seolah-olah sudah biasa dengan...

Water leaking from the main piping

Posted :Wednesday, July 8, 2015 by Krishna Kutty Send Maill

On 22 Jun 2015, we made a complaint that water leaking from the piping at the main road right in front of our building at above address. Although it has been already 3 weeks but till now no action taken .On 29 Jun 2015, I went to Lembaga Air...

Tiada bekalan air

Posted :Tuesday, July 14, 2015 by MOHD ARIF Send Maill

Mohon kerjasama daripada pihak yang terlibat, saya wakil daripada gugusan felda Chini ketiadaan air sepanjang 3hari berturut-turut. Tindakan segera sangat diharapkan memandangkan hari raya yang hampir tiba. Sekiranya loji air kering, lakukan...

bekalan air

Posted :Wednesday, July 22, 2015 by Adam Mapat Abdullah Send Maill

Saya ingin membuat aduan berkenaan masalah gangguan air yg terlalu kerap di sekitar daerah kuala penyu terutama d kwasan kampung sawangan.masalah ini telah berlarutan sejak setahun yg lalu.bekalan air sering terputus sehingga 3 ke 4 kali dlm...

Masalah ketiadaan air

Posted :Sunday, July 26, 2015 by khamarudin bin osman Send Maill

Assalamualaikum ....wbt saya yang menduduki di kg guar lobak padang serai kedah ingin membuat aduan tentang ketiadaan air tanpa notis yang berlaku di kawasan tempat tinggal saya, masalah ini sudah dua hari berlaku apabila aktiviti harian...

TIADA AIR

Posted :Thursday, October 8, 2015 by Ramdan Bin Tahir Send Maill

KAWASAN MENGUNDI KG PALU-PALU KUALA PENYU SABAH TIADA AIR SEJAK HARI RAYA HAJI HINGGA SEKARANG .INI MENYEBABKAN KESUSAHAN KEPADA PENDUDUK KAMPUNG.TOLONG BANTU PENDUDUK KAMPUNG KUALA PENYU.HANTAR LORI BEKALAN AIR DAN SELESAIKAN MASALAH DENGAN SEGERA.

TIADA AIR

Posted :Thursday, October 8, 2015 by Rdan Send Maill

KAWASAN MENGUNDI KG PALU-PALU KUALA PENYU SABAH TIADA AIR SEJAK HARI RAYA HAJI.TOLONG HANTAR BEKALAN AIR DAN SELESAIKAN MASALAH DENGAN SEGERA PIHAK JABATAN AIR DAN WAKIL RAKYAT TIDUR

TIADA AIR

Posted :Thursday, October 8, 2015 by rdan Send Maill

KAWASAN MENGUNDI KG PALU-PALU KUALA PENYU TIADA AIR SEJAK HARI RAYA HAJI.PENDUDUK KAMPUNG MENGALAMI "GREAT LOSS" ATAS KELEMBAPAN PIHK BERWAJIB.TOLONG HANTAR BEKALAN AIR DAN SELESAIKAN MASALAH DENGAN SEGERA. YB DAH HILANG

Gangguan Bekalan Air 1987-2015

Posted :Friday, October 9, 2015 by Izwani Bibti Mustafa Send Maill

Masalah ganguan bekalan air Untuk makluman masalah bekalan air sudah lama terjadi sejak saya lahir tahun 1987 sehingga kini 2015... sehingga hari ini saya belum pernah lihat air keluar di waktu siang.sehinggakan ahli keluarga terpaksa berjaga...

MASALAH BEKALAN AIR

Posted :Tuesday, March 15, 2016 by NOR IZZATI NABILAH BINTI ABU BAKAR Send Maill

Saya n0r izzati nabilah binti abu bakar ingin membuat aduan tentang bekalan air di kawasan kampung padang sungai kecil ilir, 34950 bandar baharu kedah yang terlalu sering ketiadaan air. perkara ini sangat menyusahkan penduduk kampung. saya...

Bekalan air terputus

Posted :Wednesday, March 16, 2016 by Norisham Bin Osman Send Maill

Assalamualaikum& salam sejahtera Saya ingin membuat aduan tentang bekalan air yang sudah terputus hampir 2 minggu bermula pd 04 hb March - ke hari nie..Untuk maklumat tuan sebelum ini pn kejadian yg sama telah beberapa kali berlaku pd thn 2015...

Masalah Bekalan Air Bersih

Posted :Wednesday, March 23, 2016 by MOHD JAINI BIN SALEH JAIN Send Maill

Nenek & datuk yg sudah berusia lebih 80 tahun terpaksa pergi ke rumah org untuk minta air dan angkat sendiri disebabkan ketiadaan air. Selama mereka hidup di kampung ni, selama itu lah mereka menunggu bekalan air bersih yang tak pernah...

Ketiadaan Air

Posted :Wednesday, March 23, 2016 by Maisara binti ramlee Send Maill

Assalamualaikum.. kepada pihak yang berkenaan..teruk suda keadaan di kawasan kampung kami di tinagat..kawasan yang selalu ada masalah air tidak kira la musim kemarau ataupun tidak..kawasan lain sering sahaja hidup air walaupun negara sedang...

www.aduanrakyat.com

masalah air

Posted :Wednesday, March 23, 2016 by inchi ak ngumbang Send Maill

Sampai sekarang pemohonan bekalan air paip diluluskan..bila lagi..sekarang musim kemarau..tiada air...hanya menharapkan kolam gali...

masalah air

Posted :Wednesday, March 23, 2016 by inchi ngumbang Send Maill

Sampai sekarang pemohonan bekalan air paip ke kampung kami belum lagi diluluskan...sampai bila lagi..sekarang musim kemarau..susah nk dpt air..bila lagi nak bg air paip...tunggu PRN ke...bru jengok kampung cari masalah rakyat...minta dibekalkan...

Neighbour missus water supply

Posted :Thursday, March 24, 2016 by Nisha Send Maill

Greetings Recently my neighbour misuse water supply by take off the metre and use the water supply, due to that activity of them, the house near by them didn't get water supply very fast, we couldn't get a very good use of water supply

ade ganguan air tetapi Tanya bagi information yang salah

Posted :Monday, March 28, 2016 by RAJIV SHAN Send Maill

Salam.saya rajiv.saya telah menerima satu maklumat dua Hari lepas(26/3/2016) tentang ada ganguan air daripadi laman sosial(Facebook) Dan saya nak confirm balik maklumat itu saya hubungi direct kepada SAJ Dan mereka kata tiada apa apa masalah di...

PEMOTONGAN AIR

Posted :Thursday, May 5, 2016 by hasnan Send Maill

Rumah Kediaman saya telah dipotong bekalan air tanpa notis pemberitahuan, tunggakan saya sebanyak RM140.00. Bekalan dipotong pada pukul 12.00 tengahari (05/05/16). Saya telah buat bayaran sepenuhnya pada pukul 1.30 tengahari (05/05/16) dengan...

Tekanan Air Rendah

Posted :Tuesday, May 10, 2016 by Hamizon Abdullah Send Maill

Selamat Sejahtera, Saya yg beralamat seperti di atas sudah lebih 2 bulan hidup dalam kepayahan akibat tekanan air paip yg sangat rendah tak pernah naik ketangki. Hanya tengah malam orang dah tidur baru air naik ke tangki. Besok pagi mandi...

Tiada khidmat bekalan air ke rumah

Posted :Sunday, May 15, 2016 by Zurina Wahab Send Maill

Penduduk Kg Chengal Lempong ini tiada paip air. Penduduk terpaksa menggali perigi masing-masing dan menggunakan pam untuk mendapat bekalan air. Walaupun tal jauh dari kampung kami ini ada perumahan dan menggunakan paip air. Harap faham kesusahan...

tiada bekalan air

Posted :Tuesday, May 17, 2016 by Erene Send Maill

saya ingin memberi tahu bahawa tempat tinggal kami seperti di atas, sudah hampir 2 bulan kami menghadapi masalah ini. Kampung lain tidak ada masalah ini. Kawasan Kulim pun tidak menghadapi masalah ini. Masa telefon ke SADA, balas daripada SADA...

service teruk

Posted :Thursday, May 19, 2016 by intan zuhaina Send Maill

service sada cawangan gurun sangat teruk...tunggakan nk bayar tapi depa xmau terima pekerja situ ckp kena tunggu bos..bos pukul berapa masuk pukul 3.30 sy pergi xmsuk lagi..then org bwt aduan miter rosak dah berapa lama dah pun..depa xdak apa2...

Bekalan air paip masin setiap hari dah berlarutan selama beberapa bulan.

Posted :Saturday, May 28, 2016 by Nurfatimah Ayuni Send Maill

Sejak bulan febuari 2016 bekalan air di daerah Pekan Pahang selalu masin. Keadaan ini menyebabkan keluarga saya selalu mengalami sakit perut kerana terminum air masin dari air paip bekalan. Selain itu, penduduk daerah Pekan sukar untuk memasak...

kebersihan air paip

Posted :Saturday, June 4, 2016 by Jane Leu Send Maill

di sini saya ingin meminta jabatan bekalan air menguji kandungan klorin dalam bekalan air paip di kawasan daro.saya jenis yang sensitif dengan bahan kimia,kebersihan air paip di daro selalu menjejaskan kesihatan saya.kulit saya selalu cedera dan...

Tiada respon pelanggan.

Posted :Tuesday, June 7, 2016 by Mohd zamri bin abu bakar Send Maill

Dimaklumkan, kami yg tinggal di kampung ganding belakang restoran ikan bakar top telah mengalami tekanan air rendah sejak 3 haribulan 6 hingga 7 haribulan 6 (tak tahu bila akan berakhir).saya telah membuat aduan beberapa kali aduan...

bekalan air tiada

Posted :Tuesday, July 5, 2016 by ABDUL GHANI NAAYAN Send Maill

saya warga tempatan ingin membuat aduan mengenai bekalan air di kawasan kampung yang saya diami. sudah sebulan kawasan kecil kampung kami tudak menerima bekalan air. majoriti penghuni adalah peniaga kecil. bekalan air amat penting untuk kegunanaan...

ketiadaan bekalan air

Posted :Thursday, July 7, 2016 by mohd nikmal rizal@jimmy carter Send Maill

Mohon jasa baik pihak jabatan bekalan air di LAYAR BETONG untuk menghulur bantuan pada rakyat di kampung melayu dit setiap kali perayaan ada sahaja gangguan air.air keperluan paling penting dalam kehidupan seharian.mohon jasa baik YB saribas masuk...

Air paip tangki air rumah pangsa bocor

Posted :Sunday, July 10, 2016 by Yeap ling yan Send Maill

Dengan hormatnya, merujuk kepada perkara di atas, saya penduduk berdekatan dengan rumah pangsa kelang lama, ingin membuat aduan tentang kerosakan air paip penyambung tangki air di rumah pangsa kelang lama. Untuk pengetahuan tuan, terdapat dua blok...

gangguan bekalan air yg kerap

Posted :Thursday, July 14, 2016 by khadijah Send Maill

Saya tidak puas hati dgn gangguan bekalan air di kawasan perumahan saya di kg melayu subang, yang kerap sangat berlaku di sebabkan kes paip bocor,,,baru2 ni terjadi sebnyk 3x paip bocor & syabas menjanjikan selama 12 jam gangguan bekalan air...

GANGGUAN BEKALAN AIR

Posted :Tuesday, August 2, 2016 by RAFIK HUSSAIN Send Maill

KAMI PENDUDUK-2 DI SEKITAR BESERI SERING MENGALAMI TEKANAN AIR YANG RENDAH DAN KERAP KALI TERPUTUS BEKALAN AIR SEHINGGA BEBERAPA HARI TANPA NOTIS DARI SYARIKAT AIR PERLIS.INI AMAT MENYULITKAN PENDUDUK-2 KAMPUNG. POHON PIHAK TUAN DAPAT MEMAJUKAN...

Ketiadaan Bekalan Air Paip

Posted :Wednesday, August 3, 2016 by Nur Amylia Nabila Bt Nasarudin Send Maill

Isu bekalan air terputus di kawsan Bukit Hospital Mentakab, Kem Batu 3 dan Lancahang, Pahang sejak awal tahun 2016 sudah berlaku. Bila menjelang Ramadhan hingga Aidlifitri ketiadaan bekalan air hampir sebulan. Ia menyukarkan bagi kami untuk...

http://parlimen81.blogspot.my/2013/01/bekalan-air-terputus-lagi-di-jerantut.html

Tiada bekalan air

Posted :Thursday, August 11, 2016 by mohd sabri aziz Send Maill

Saya penduduk Apartment Kelisa Ria telah mengalami ketiadaan air sejak hari ahad lepas. Masalah ini sangat mengganggu perjalanan kehidupan harian saya untuk minum, mandi, bahan buangan yg terapung, membasuh pinggan mangkuk, membasuh baju. Saya...

Air x ada

Posted :Monday, August 22, 2016 by Faizah bt Ramli Send Maill

Air hanya ada waktu tengah malam sampai pukul 6pagi,bayangkan satu hari semalam hanya 7 jam air mendapat belakan air kesian oku n warga emas terpaksa bersengkang mata utk tadah air ,kadang2 air yg ditadah terpaksa dibuang sebab time Germany dlm...

berhenti air tanpa pemberitahuan

Posted :Saturday, September 3, 2016 by jocelyn seah shiao yuen Send Maill

pada hari 03-09-2016,air telah berhenti secara tiba-tiba tanpa pemberitahuan...lain kali tolonglar inform awal kalau nak stop air ...sebab saya tinggal rumah pangsa senang untuk family i boleh simpan air...lagi satu i tinggal tinggi tingkat...

masalah tekanan air yang rendah akibat dari penggunaan water pressure pump oleh jiran- jiran

Posted :Sunday, September 25, 2016 by SUJES KUMAR A/L SIVATHASAN Send Maill

Good day sir/mdm. Saya seperti penama diatas ingin membuat aduan mengenai tekanan air yang amat rendah (smetimes no water supply at all)akibat drpd pnggunaan water pressure pump oleh jiran-jiran saya.rumah sebelah kiri kanan depan belakang sumer...

MASALAH BEKALAN AIR

Posted :Friday, October 21, 2016 by atikah Send Maill

MASALAH BEKALAN AIR DI FLAT JLN BAYAM KOTA BARU SEMAKIN TERUK. WALAUPUN SUDAH COMPLAIN DENGAN AIR KELANTAN BEBERAPA KALI TAPI KEADAAN TETAP SAMA TANPA SEBARANG TINDAKAN. KAMI PENDUDUK FLAT JLN BAYAM AMAT KECEWA DENGAN PENGURUSAN AIR KELANTAN YG...

Masalah Ketiadaan Air

Posted :Wednesday, October 26, 2016 by Norhasliya Md Nor Send Maill

Saya,Norhasliya Md Nor ingin membuat aduan tentang masalah bekalan air yang semakin teruk di tempat tinggal saya. Sudah hampir sebulan masalah ini berlarutan sehinggakan air tidak ada dari pagi hingga jam 12 malam. Saya betul2 memohon pihak...

Paip air bocor.

Posted :Friday, November 11, 2016 by Emiellya Bte Abu Kassim Send Maill

Saya ingin membuat aduan paip bocor berhampiran dgn rumah saya dan satu lg di jalan menuju ke rumah. Saya berharap pihak yg berkaitan dapat membaik pulih saluran paip yg bocor tersebut dengan segera. Terima Kasih. Di sini saya sertakan...

tiada bekalan air

Posted :Thursday, November 17, 2016 by norfahana hashim Send Maill

kawasan perumahan kami telah tiada bekalan air selama 3 hari sedangkn notis hanya bagi sehari sahaja.sudahlah begitu tiada pula lori penghantar air dari pagi tadi. hanya malam tadi sahaja kami dapat dari lori penghantar air tetapi mana mencukupi...

Air kotor

Posted :Saturday, December 24, 2016 by Jeyainth a/l kanesin Send Maill

Saya tinggal di kuarters kolej vokasional Gerik. Kita pakai air tangki. Air semakin kotor dan berbau. Tidak boleh minum atau masak. Risau akan mengalami masalah kesihatan disebabkan ini. Harap tuan mengambil tindakan dengan segera.

gangguan air dan meter rosak

Posted :Monday, January 16, 2017 by yaswadi mat yasim Send Maill

GANGGUAN BEKALAN AIR DAN BERLARUTAN SETENGAH TAHUN DAN METER ROSAK SUDAH 3 HINGGA 4 BULAN .BIL SAMPAI PURATA TAPI SUDAH DUA KALI HANTAR NOTIS PEMOTONGAN SEDANGKAN METER TIDAK DIBAIKI DAN BEKALAN AIR AMAT PERLAHAN SEHINGGA ADA GANGGUAN SETIAP MALAM...

MASALAH BEKALAN AIR

Posted :Saturday, February 4, 2017 by AINI IZZATI BINTI AHMAD SOHIMI Send Maill

Masalah bekalan air di Kampung Lubuk Remia, Kodiang, Kedah sudah sekian lama terjadi bermula pada Hari Raya Haji tahun lepas (2016) menular sehingga ke hari ini (Februari 2017). Kami telah membuat aduan kepada SADA tetapi tiada maklum balas yang...

Jumlah deposit air tinggi

Posted :Friday, February 24, 2017 by Norasnida binti ismail Send Maill

Salam kepada Tuan/Puan, Saya norasnida binti ismail ingin membuat aduan berkenaan dengan jumlah deposit air yang dikenakan oleh pihak SAJ kepada bil air rumah saya terlalu tinggi. Menurut pegawai SAJ,jumlah deposit air itu akan dikaji lagi...

air

Posted :Wednesday, March 8, 2017 by Norziah Jakaria Send Maill

pengaduan berkenaan dengan bekalan air d semporna d putuskan sejak 28.2.2017..orang kampung d semporna cl n mgadu ke jabatan air semporna.. jawapan jabatan, engin rosak.. tetapi tidak ada tindakan dr jabatan air sejak 28.2.2017..

Tekanan air yang rendah

Posted :Saturday, March 25, 2017 by Seow See Kiang Send Maill

Air yang mengalir dari paip hanya menitis sahaja.Seluruh rumah hanya satu boleh mengalir hanya arus air yang lemah.Masalah agar lama tidak diselesaikan menyebabkan sekeluarga menghadapi masalah menjalankan aktiviti kehidupan harian.

Tiada Bekalan Air Selama 3 Bulan

Posted :Monday, May 1, 2017 by Gopi Munusamy Send Maill

Selamat Pagi pada Tuan/Puan, Saya Gopi Munusamy salah seorang penghuni di rumah panjang jinjang utara, Tujuan saya menulis aduan ini adalah untuk memberitahu betapa penderaan yang di alami oleh penduduk kami di jinjang utara rumah panjang atas...

Masalah bekalan air

Posted :Thursday, May 18, 2017 by AZIZAH HALIM Send Maill

Saya ingin melaporkan masalah bekalan air di skim penempatan telipok yang tidak pernah selesai selama kami duduk di sini hampir 14 tahun. Masalah ini menyebabkan penduduk kampung mengalami kesukaran untuk membuat aktiviti harian seperti...

Tiada Bekalan Air

Posted :Friday, May 19, 2017 by Christina Lourdes Send Maill

JBA Tekad mengeluarkan notis bahawa baik piling paip Akan dijalankan Oleh itu tiada Bekalan air untuk sehari . Tetapi sekarang ia Sudah masuk hari ketiga dan masih tiada Bekalan air. Malahan Bekalan air melalui Lori juga tidak disediakan . Apa...

MASALAH AIR SEMAKIN TERUK

Posted :Tuesday, May 23, 2017 by amirah Send Maill

Assalamualikum/Salam Sejahtera Untuk makluman pihak tuan, masalah air di kawasan kami semakin hari semakin teruk. Malangnya tiada sebarang tindakan yang di ambil oleh pihak Syarikat Air Darul Aman (SADA). Setiap hari penduduk terpaksa berdepan...

Curi bekalan air

Posted :Friday, May 26, 2017 by Baiziman bin abdulah Send Maill

Saya suda tak tahan lagi sebab air suda 11 hari tak ada..bekalan air dekat skim penampatan telipok sabah..saya tengok curi air dan penyambungan haram berluas kuasa..

Tekanan air rendah

Posted :Sunday, June 11, 2017 by Zulkhairi bin abu bakar Send Maill

Diharap masalah tekanan air rendah di rumah saya dapat diselesaikan. Terima kasih

No have water

Posted :Friday, June 16, 2017 by Wong kiiung ngie Send Maill

Nearly 24 hour not have water at merudu sarikei area ..... But town sarikei got . Hope ur people check what problem . We need water ....

Kegagalan Jabatan Air

Posted :Sunday, June 18, 2017 by Azlan bin suaib Send Maill

Baru-baru ini bekalan air dihentikan oleh jabatan air dengan alasan ada kecurian air secara berulang. Hanya segelintir yang membuat onar, semua penduduk tidak mendapat bekalan air sejak beberapa hari yang lalu hingga ke hari ini. Ketidak...

Masalah Tiada Air Kota Marudu

Posted :Sunday, July 2, 2017 by Warner Anthony Send Maill

Kota Marudu Sabah. ( Kawasan Lotong) Setiap kali hujan ataupun secara tidak langsung bekalan air tiada. Walaupun ada tangki tidak masalah jika berlaku berterusan bagaimana. Jika jarang berlaku tiada air saya boleh terima tetapi setiap bulan ada...

Tiada Bekalan Air

Posted :Saturday, July 29, 2017 by wan mohd kamil bin wan ibrahim Send Maill

Kampung Bokara sehingga hari ini 29 Julai 2017 masih tiada bekalan air..sudah 3 hari..dari semalam pihak jabatan bekalan air Sabah memberitahu petang atau malam semalam semua akan pulih. Sampai sekarang masih belum pulih seperti yang dijanjikan....

Gangguan bekalan air

Posted :Monday, July 31, 2017 by AZIZUL BIN MERNI Send Maill

Assalamualaikum...sy selaku penduduk kampung Sampadi meliputi kawasan zon Sampadi.zon sampadi terbentuk dengan be berapa buah kampung iaitu kampung Sg Cina kampung Stoh dan Kampung Rambungan.kawasan kami kerap mengalami gangguan bekalan air sejak...

http://www.tv3.com.my

tekanan rendah bekalan air

Posted :Friday, September 15, 2017 by RAFIK HUSSAIN Send Maill

kami penduduk-2 di sekitar beseri sering mengalami tekanan air yang rendah sehingga menyulitkan aktiviti harian kami.perkara ini telah berlanjutan hampir setahun. Sebelum ini tekanan adalah normal. harap pihak bertanggung jawab mengambil tindakan...

www.airperlis.com.my

Aduan gangguan bekalan air di musim perayaan Deepavali

Posted :Tuesday, October 17, 2017 by Ricky Chia Send Maill

Kenapa bekalan air di sekitar kawasan Teluk Intan,Perak diberhentikan tanpa sebarang notis awal khasnya di musim perayaan Deepavali. Tindakan LAP amat mengecewakan serta mendatangkan kemarahan pengguna setempat.