Categories

Wakil Rakyat Complaints

Penindasan terhadap penduduk Felda

Posted :Friday, May 27, 2011 by Laila Mohd Noor Send Maill

Saya ingin buat aduan mengenai kenaikan harga ayam & ikan yang terlalu mendadak tidak mengikut harga pasaran di kawasan pasar pagi Felda Besout 1,peniaga2 tidak mengikut harga di tetapkan kerajaan,sangat mengecewakan ini 1 penindasan bagi kami...

TAKDE AIR!!

Posted :Friday, August 5, 2011 by MARDHIAH HAYATI ABD RAZAK Send Maill

Minta bahagian Aduan Rakyat ini boleh panjangkan isu ini kepada pihak yang berkenaan tak kiralah wakil rakyat ke DBKL ke...sape2la..sebab di kawasan Pangsapuri Setapak Jaya hadapi masalah xde air dah selama 2 hari. Kami penduduk di sini seramai...

Jambatan

Posted :Wednesday, September 7, 2011 by Anisah Send Maill

Jambatan d kg sim-sim lambat disiapkan,masalah kayu lambat sampai,menyebabkan kanak2 Susah untuk ke sekolah ...sistem pembinaan yg lambat dan mungkin duit yg d peruntukkan tlah d slah gun a...tolonglah pantau masalah kami...Ada penduduk yg jatuh...

Www.aduanrakyat.com

dadah

Posted :Monday, October 24, 2011 by muhammad fauzi bin mohd yusoff Send Maill

assalamualaikum..di kampung saya iaitu kampung tanjung endau johor darul ta'zim sudah lama kegiatan dadah berlaku,ini menyebabkan ketidakselesaan berlaku kpd keluarga saya..orang kampung tidak tahu hendak berbuat apa..saya memohon wakil rakyat...

http://www.aduanrakyat.com/new_complaint.html

Masalah Air

Posted :Sunday, January 22, 2012 by Muliana Send Maill

setelah sekian lama Malaysia pesat membangunan.Pelbagai rancangan telah diadakan untuk membekalkan bekalan air di seluruh negera. malangnya, di kampung kami masalah air ini masih membelengu penduduk kampung terutama di jalan enrekan kampung...

pusat jagaan oku dan wara emas

Posted :Tuesday, January 24, 2012 by Normah Bt Adlan Send Maill

Salam buat semua,sy pengurus pusat jagaan oku Nur di titiwangsa,beroperasi secara sendirian sejak 6 tahun yg lalu,pelbagai usaha sibuat untuk mendapatkan persetujuan dari Agensi2 kerajaan terutama Pihak Bandaraya,dan JKM Wilayah apa yang kami...

Pembangunan Insfrastruktur

Posted :Saturday, February 4, 2012 by ROHIM@RAHIM BIN NGAHAT Send Maill

saya s/u Persatuan Penduduk Kg. AA Tin Tambahan, 35600 Sungkai, Perak ingin meminta YB Wakil rakyat sungkai membantu menyelesaikan masalah kampung kami yang terpinggir daripada arus pembangunan sehingga menjadikan kampung kami menjadikan tumpuan...

Penipuan John Jacob & Christina Grace

Posted :Tuesday, May 29, 2012 by Mary Susila Send Maill

Mei 29th, 2012 Yang Amat Berhormat Perdana Menteri Rujukan : Penipuan staff Hospital Besar Ipoh : John Jacob a/l Perumal No KP:630921085587)& isteri Christina Grace Tel : 013-5108919, 016-5062405, 05-5488859 Tuan, Saya yang...

jiran sebelah yang kotor

Posted :Wednesday, August 8, 2012 by hee kum thou Send Maill

saya ingin membuat aduan terhadap jiran sebelah rumah saya yang beralamat seperti di atas (1128) setiap hari lebih kurang jam 8.00 pm, mereka akan membakar sampah-sarap dekat halaman rumah mereka. Mereka selalu membakar wayar dan sampah lain...

Puri Langkasuka Terbengkalai

Posted :Wednesday, October 10, 2012 by mohd zaidi paiman Send Maill

Kami pembeli rumah pangsa Puri Langkasuka, Larkin mendesak tindakan YB ADUN Tg Puteri utk segera menyelesaikan masalah rumah rakyat Projek Usahama Kerajaan Negeri Johor dengan Pionner Region Sdn Bhd yang tidak disiapkan sejak 8 tahun lalu. Anak yg...

pencemaran

Posted :Tuesday, January 29, 2013 by chek latipah bt chi at Send Maill

hai, okt 2012 saya ada membuat aduan mengenai pencemaran yang berlaku dikawasan syarikat saya. tp sehingga ke hari ini masih belum mendapat satu pun maklum balas..saya call tak pernah dapat...hantar emeil tak pernah ada org balas... banyak lori...

RUMAH MUSNAH AKIBAT RIBUT

Posted :Monday, April 8, 2013 by SITI ZUBAIDAH BT ZULKIFLI Send Maill

Rumah saya musnah akibat ribut pada 22 march 2013 menyebabkan kami menumpang orang dan tiada lagi tempat tingal.rumah yang kami diami dulu adalah rumah sendiri tetapi di sebabkan kewangan kami tak mampu.saya minta jasa baik tuan supaya segerakan...

zuwanzul@gmail.com

perlacuran

Posted :Tuesday, April 23, 2013 by mariyappan Send Maill

ada perlacuran thailand di jalan besar ipoh jublee park,nama tempat di tingkat atas salon apt,tolong bantu ,saya nak undi barisan nasionai,raykat didahulukan ,1malaysia

kedai game

Posted :Tuesday, April 23, 2013 by mariyappan Send Maill

banyak org melayu budak dah rosak main mesin kuda,kenapa pas atau umno tak nampak,kenapa tak sayang bangsa melayu ,kat bercham pakatan ipoh banyak mesin kuda,

iran Sebelah yang Kotor

Posted :Friday, November 29, 2013 by Latha Send Maill

saya ingin membuat aduan terhadap jiran sebelah rumah saya yang beralamat seperti di atas. Disebabkan beliau bekerja di Majlis, beliau mengubahsuai rumahnya hingga ke jalan sampai beliau tidak boleh paking kereta di hadapan rumah. Jika beliau...

Kerosakan Lif dan Lampu Tangga

Posted :Friday, April 11, 2014 by Nurul Ain Mohamed Send Maill

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Saya di sini sebagai wakil penduduk ingin membuat aduan kerosakkan lif di Block C yang mungkin akan menyebabkan kematian dan juga lampu koridor/tangga yang beterusan. Keadaan ini mungkin tidak ada kesudahan...

Jalan Bukit Garam-Sandakan hampir meragut nyawa

Posted :Monday, August 18, 2014 by jasman ahmad Send Maill

Saya wakil penduduk kinabatangan sabah berasa sangat sedih dengan keadaan jalan raya menuju ke sandakan yang masih belum siap dan membahayakan penduduk. Saya dan keluarga hampir terbunuh dalam kejadian petang kelmarin. Dimana kami dalam perjalanan...

Jalan Raya KG SUKAU KINABATANGAN MENYEDIHKAN DAN BAHAYA

Posted :Monday, August 18, 2014 by hasbul amir Send Maill

Saya berasa tidak puas hati dengan jalan di kampung kami yang masih tidak diturap dan merosakkan kenderaan kami.mana janji wakil rakyat untuk menurap jalan yang sekangkang kera ini. Ambil lah tindakan. Jangan tidur sahaja. Kumpul harta.

JALAN KAMPUNG SUKAU KINABATANGAN KETINGGALAN ZAMAN

Posted :Monday, August 18, 2014 by nurul wizarid Send Maill

MOHON sangat yb yang bertanggungjawab menurap segera jalan yang ketinggalan zaman ini.sudah la tiada air di sini.jalan lagi teruk dan membahayakan kami.ada yang hampir mati di jalan teruk itu.

JALAN KG SUKAU KINABATANGAN BELUM DITURAP DAN BELUM DAPAT BEKALAN AIR BERSIH

Posted :Tuesday, August 19, 2014 by azman halid Send Maill

SAYA cukup terkilan dengan janji YB dato sadhi yang menjanjikan bekalan air bersih dan menurap jalan di kampunb sukau yang hanyalah sekangkang kera.kami rasa seperti tidak dipedulikan selepas pilihan raya. Kami ditinggalkan seperti binatang di...

KERAJAAN BN SILA TEPATI JANJI UNTUK MEMYEDIAKAN AIR BERSIH DAN JALAN BERTURAP DI KAMPUNG SUKAU KINABATANGAN SABAH

Posted :Tuesday, August 19, 2014 by jampi alim Send Maill

SAYA terlalu sedih sangat dengan keadaan kampung sukau dengan jalan yang teruk, berlubang, dan tajam.begitu dengan air yang masih kotor dan membawa pelbagai penyakit.kami mandi dengan air kolam tanah bercacing, kotor, dan kencing.kerajaan bn...

KAWASAN PELANCONGAN JALAN TERUK DAN TIADA AIR BERSIH : ITULAH KG SUKAU KINABATANGAN SABAH DIBAWAH KERAJAAN BN

Posted :Tuesday, August 19, 2014 by siti amna Send Maill

SAYA sangat sedih dengan keadaan kampung sukau kinabatangan sabah yang merupakan kawasan pelancongan tetapi dibiarkan seperti tempat ternakan haiwan oleh wakil rakyat yang tidak bertanggungjawab.hanya tahu memancing undi dengan tipu helah.akhirnya...

MERAYU KERAJAAN BN SEGERA MENURAP JALAN DAN MENYEDIAKAN AIR BERSIH SERTA BEKALAN ELEKTRIK YANG STABIL UNTUK KG SUKAU KINABATANGAN SABAH

Posted :Tuesday, August 19, 2014 by kamalia osman alil Send Maill

KG sukau merupakan kawasan pelancongan yang terkenal dimata dunia. Tetapi kemudahan asas di sini sangat menyedihkan.kami masih menggunakan air hujan untuk menjalankan kehidupan. Begitu juga dengan jalan di kampung ini yang hanya sekangkang kera...

KERAJAAN BN: JALAN BUKIT GARAM KE SANDAKAN TERUK DAN MEMBAWA MAUT

Posted :Wednesday, August 20, 2014 by alnert anus Send Maill

SAYA wakil rakyat sabah berasa tidak senang dengan jalan bukit garam ke sandakan yang terlalu lama di baiki hingga mengundang maut dan menyebabkan gangguan kesihatan kepada smk segaliud yang terdedah kepada habuk. Kerajaan bn segera lah bertindak!...

MALU JALAN KG SUKAU KINABATANGAN SABAH MASIH TERUK

Posted :Thursday, August 21, 2014 by kamal huddi Send Maill

SAYA rasa sangat malu dan jijik dengan jalan raya dalam kampung sukau yang teruk,buruk, hodoh dan membawa bala pada semua penduduk kampung.jalan rosak dan berlubang memalukan malaysia sbg negara pelancongan. Mohon wakil rakyat kerajaan bn...

KERAJAAN BN MOHON SEGERAKAN PEMBINAAN JALAN KINABATANGAN KE SANDAKAN YANG BOLEH MEMBAWA MAUT

Posted :Thursday, August 21, 2014 by azura binti anju Send Maill

Jalan kinabatangan ke sandakan sabah sangat menyedihkan.saya sebagai rakyat sabah berasa sangat terkilan dengan proses pembinaan jalan yang sering tergendala dan lambat siap. Ini menyebabkan banyak musibah berlaku seperti masalah kesihatan,...

MOHON KERAJAAN BN SEGERA MENURAP JALAN KG SUKAU KINABATANGAN SABAH

Posted :Friday, August 22, 2014 by nazatul isamah Send Maill

Mohon kerajaan bn segera menurap jalan di kg sukau kerana kami orang susah, tidak mampu membeli kenderaan pacuan empat roda mcm yb BN yang tinggi.kenderaan kami selalu rosak, patah, eksiden di kawasan yg belum berturap.habis duit kami utk repair...

KERAJAAN BN MOHON TURAP JALAN, SEDIAKAN AIR BERSIH DAN BEKALAN ELEKTRIK YANG STABIL KEPADA KG SUKAU KINABATANGAN SABAH

Posted :Sunday, August 24, 2014 by junab tabiyin Send Maill

MOHON kerajaan bn mengambil perhatian nasib penduduk kampung sukau yang kekurangan bekalan air bersih, bekalan lektrik yang stabil dan memohon menurap jalan kg kami yang banyak lubang dan batu yang sering merosakkan tayar.jangan memandang remeh...

mengedar dadah

Posted :Tuesday, October 7, 2014 by Farhana Send Maill

Saya nak buat aduan. Mintak tolong pihak yg berkuasa tolong pantau area flat ni (blok h tingkat 4 air jerneh sg bonos 53300 setapak kuala lumpur) disyaki mengedar dadah. Sbb dah selalu sangat terserempak dgn orang yg bukan penduduk flat ni tunggu...

ketua kampung tak bertangung jawab d

Posted :Sunday, October 12, 2014 by Rajeshwaran Selvarajah Send Maill

hai yb,encik Rahman,adunlinggi, saya bernama diatas ingin membuat aduan bahawa duit yang encik beri kepada ketua kampong kami bernama shukri untuk membaik pulih bumbung yang rosak akibat rebut pada 3 bulan yang lalu tidak diagih/dibelanja untuk...

JALAN ROSAK TERUK

Posted :Wednesday, February 4, 2015 by syawal Send Maill

JALAN KAMPUNG BUKIT LANCHUNG SGT TERUK TERUTAMA JALAN IKAN HARUAN 1 DAN 2. DAN SELALU BERLAKU BANJIR DIKAWASAN INI...PIHAK BERWAJIB SILA AMBIL TINDAKAN SEBELUM PIHAK KAMI MEMBUAT ADUAN KEPERINGKAT TERTINGGI...SEKIAN

no permit burmah pekerja

Posted :Tuesday, May 12, 2015 by DATO LEE Send Maill

TUAN,saya kelmarin pergi satu restoran yg bernama MACALISTER SEAFOOD (di sebelah klinic kesihatan jalan Macalister pulau pinang).Pekerja burmah mereka sangat jahat.lebih kurang ada 8.saya ketahui kesemua pekerja ini tdk ada permit yg sah(sebab...

anjing berkeliaran

Posted :Wednesday, August 19, 2015 by mohd khaidir bin ismail Send Maill

Selamat pg saya seperti name diatas ingin membuat aduan mengenai anjing berkeliaran di kawasan tempat tinggal saye..pada waktu petang sehingga malam menyebab kan risau untuk keluar melalui jalan di taman2 bersama anak dan pernah di kejar anjing...

Tiada panggilan dari pihak unifi teknikal utk pembaikan unifini

Posted :Tuesday, November 3, 2015 by Remy Azrul Mustafar Send Maill

Saya membuat laporan kerosakan unifi pada 31/10/2015. sehingga hari nii dan laporan ini dibuat tiada seorang pun wakil teknikal unifi buat panggilan pada saya untuk membuat temujanji untuk membaiki kerosakan unifini di rumah saya yang beralamat...

longokan pekerja asing dan tidak ada permit bekerja

Posted :Thursday, January 14, 2016 by azhar binti ahmad Send Maill

Saya dengan sukacitanya,ingin membuat laporan tentang kemasukan ramai warganegara pakistan,bangladesh dan lain-lain di plaza lowyat pekerja asing yang tidak ada permit bekerja sehingga memberi tamparan hebat kepada segelintir peniaga melayu...

lif rosak blok d flat medan cahaya pj

Posted :Monday, February 1, 2016 by saadah Send Maill

Blok D Flat Medan Cahaya, Taman Medan Cahaya Jalan PJS 2c/2 46000 Petaling Jaya Selangor Kami penghuni blok D flat Medan Cahaya Taman Medan. Kami memohon jasa baik pihak tuan menolong kami dengan isu lif yang sekian lama kami rasa terbeban....

Masalah mengenai haiwan berkeliaran (Monyet)

Posted :Wednesday, February 17, 2016 by Manimaran Send Maill

Merujuk kepada perkara di atas, kawasan perumahan saya mengalami masalah tentang kumpulan monyet berkeliaran. masalah ini semakin seriuos, kerana kuantiti kumpulan monyet semakin tambah. Ini telah menyebabkan penduduk sentiasa berada dalam...

Masalah debu dan lori tanah dan batu keluar masuk

Posted :Sunday, March 13, 2016 by Penduduk Setempat Send Maill

Masalah debu yang beterbangan masuk ke dalam rumah saya dan jiran-jiran.sebelum ini pernah dilaporkan tetapi masih tidak ada mana -mana pihak berkuasa datang untuk melihat.namun begitu,lori yg membuang tanah dan batu ini juga telah keluar dan...

Pembalakan

Posted :Sunday, April 17, 2016 by Rahayati Sulaiman Send Maill

Sejak aktiviti pembalakan yang berleluasa,penduduk Kg.Sahom mengalami gangguan bekalan air bersih kerna aktiviti pembalakan telah mengakibatkn empangan air utama kg.sahom mnjdi kotor..ketua kampung pernah menegur tp seperti menyimbah air ke daun...

Ketiadaan Air Rumah Panjang Setempat

Posted :Thursday, June 2, 2016 by Daniel Munyi Philip Send Maill

Ini terjadi selepas janji janji ditabur ke rakyat selepas PRN KE 11 di Sarawak, Kanowit terutamanya. Pihak yang bertanggung jawab tidak mengambil secara serious pasal kegunaan air setempat.Selepas Kerayaan Gawai memang bergitu lah pasal air.

Low economic improvement as population increases.

Posted :Wednesday, July 6, 2016 by Mohamed Ali Bin Isa Send Maill

It has come to my observation for the 10 years that there has been not much effort by our elected representive to improve the economic situation in Hulu Selangor.There has been a high increase of citizens of Hulu Selangor rushing to work in the...

ketiadaan air di kampung dit

Posted :Thursday, July 7, 2016 by mohd nikmal rizal@jimmy carter Send Maill

Ketiadaan bekalan air semasa setiap perayaan & tidak mengira perayaan juga sering sahajab bekalan air di KAMPUNG MELAYU DIT.saya ada juga mendengar rintihan penduduk kampung juga ketidakpuas hati terhadap YB kawasan saribas setelah menang...

Tebing sungai runtuh

Posted :Wednesday, August 10, 2016 by Deliah Deli Send Maill

Dari tahun lepas tdk ada tindakan yg diambil utk membantu kami setiap kali banjir besar.sehinggakan rumah seorg penduduk hanyut hanya tinggal sedikit sisa dapur saja.tebing sungai juga terhakis dengan teruk setiap kali banjir besar seperti yg...

Rumah rakyat yang semakin diabaikan

Posted :Wednesday, September 28, 2016 by Bunga Selatan Send Maill

Assalamualaikum dan salam muafakat johor, 1. Sejak 4 hari yang lalu, sistem pembentung telah melimpah keluar bersama-sama bahan terampai yang menjijikkan di atas lantai basement yang juga merupakan parking lot motor dan kereta. Perkara ini...

Pendatang asing

Posted :Tuesday, October 18, 2016 by Muhammad nizamuddeen Send Maill

pemilik rumah dua tingkat memberi sewa kepada warga asing indonesia dan warga asing membawa kawan2nya ramai2 kerumah kami jiran sebelah tidak selesa ..motorsikal kami dah hilang sebanyak dua kali..mintak ambil tindakan kepada warga asing owner...

Ketiadaan Tiang Lampu Jalan Raya

Posted :Sunday, December 25, 2016 by Mahamad Faez bin Mahamad Ali Send Maill

Assalamualaikum / Salam Sejahtera Saya ingin merujuk kepada perkara di atas dimana masalah ketiadaan lampu jalan di kawasan kampung muhibbah ini . Kampung muhibbah ini telah dibuka sejak tahun 90 an dan sehingga kini tiada bekalan lampu jalan...

Longkang

Posted :Monday, January 16, 2017 by Khalid Hj Shariff Send Maill

Terdapat longkang pecah menghala ke loji Kumbahan di Taman Pelangi dibelakang rumah di jln 13 Taman Pelangi.Terdapat longkang yg rosak dan pecah yg sirius berhampiran dan menuju ke Loji Kumbahan tersebut.

Kesesakan Lalu Lintas Akibat Pasar Khamis Telipok

Posted :Friday, March 3, 2017 by Florie Jaseline Send Maill

Salam sejahtera, pada setiap hari Khamis pekan Telipok akan menjadi sangat sesak kerana penduduk setempat berniaga & mendirikan kanopi di bahagian laluan kereta. Jalan yang sedia ada pula memang sudah sempit & ruang parkir yang agak terhad. Laluan...

Indonesia perempuan haram

Posted :Monday, March 20, 2017 by LIM PEI IM Send Maill

Saya di dapati ada perempuan Indonesia yg tiada passport Muncul di TAMAN DESA MURNI,sungai dua ,Butterworth (dekat HONG SENG MINI MARKET)tingkat atas,saya selalu ada pergi ke sana,sebab tu saya nampak,dia org x ada kerja menentu,tetapi selalu ada...

berniaga tanpa lesen

Posted :Wednesday, March 22, 2017 by Kevin lee Send Maill

saya ingin membuat aduan berkenaan pendatang asing dari indonesia yang telah berniaga tanpa lesen untuk selama lebih 10 tahun. memasuki malaysia dengan permit pembantu rumah tetapi telah berniaga tanpa lesen dan permit yang sah. Beroperasi...

penghantaran document

Posted :Tuesday, April 4, 2017 by GOH HYE WEI Send Maill

SAYA INGIN MENBERITAHU KEPADA PIHAK KTM KAJANG MENGENAI DOKUMEN YANG TELAH DIHANTAR PADA HARI 3/3/2017-3/4/2017 PENANG - KAJANG TIDAK SAMPAI LAGI KEPADA PIHAK MENERIMA. MENGAPA PIHAK KTM KAJANG TIDAK HUBUNGI PIHAK KAMI PENGHANTAR SURAT TERSEBUT...

binatang berkeliaran

Posted :Friday, May 5, 2017 by noor hameida md rimi Send Maill

saya adalah penduduk di taman perwira, simpang amapat penang.saya dapati di kawasan yang saya duduk terdapat banyak anjing2 yang berkeliaran di kawasan luar rumah.saya tidak pasti samada anjing tersebut mempunyai tuan atau tidak.di sebabkan hal...

mengedar sijil nikah indonesia

Posted :Sunday, July 9, 2017 by Nana Send Maill

Tertera di gambar, saya ada di dalam sebuah group sahabat saya, mungkin itu kenalan nya, dia memberi perkhidmatan membuat sijil nikah indonesia original untuk "indon dengan indon" atau "malaysia dengan indon". Saya kurang tahu apa2 tentang ini,...

"No Name" pub (between 7 eleven and Papparich) facing duta Tropica opens in Solaris Dutamas, There are many nuisance for all of us

Posted :Monday, August 21, 2017 by Khairul Anuar Send Maill

I am Khairol Anuar, a resident of Duta Tropika, facing Solaris Dutamas. This place used to be a high end local and forign community living. But, ever since the "No Name" pub (between 7 eleven and PappaRich) facing Duta Tropika opens in...

Merata- rata membuang sampah

Posted :Friday, September 8, 2017 by Liew Foong Moi Send Maill

Sebuah kereta car plate number WVN5017 membuang sampah merata-rata di atas lebuhraya Mex Highway pada pukul 545pm 08/09/17 . Sampah mereka yang buang ialah : Makan ringan and botol air yang sudah dihabiskan.

Halangan parking depan rumah dijajah oleh jiran

Posted :Thursday, September 21, 2017 by CMY Send Maill

My neighbour always occupied my parking lot in front of my house. I am referring to outside of my gate, either the entrance or the wall beside my entrance. And they have own business as borrowing to other (Ah long), and they always change branded...

ANJING LIAR

Posted :Tuesday, October 24, 2017 by Malathy Send Maill

Kepada Tuan/ Puan , Setiap kali kita mau jalan kaki kena guna kawasan sana berdekatan Tmn.Sri Sentosa 8, Off Jln.Klang Lama. Ramai orang dari Petaling Utama guna jalan itu. Ada satu car wash tepi jalan(Jalan Tmn Sentosa 8)sebelah Petronas. Dia...