Categories

Aduan jiran bising

Posted :Wednesday, October 17, 2018; by Nurul Send Maill   

Ini kawasan perumahan awam. Dah la bela ayam dekat kawasan awam, setiap hari lebih kurang pukul 5 mesti menyanyi karaoke. Dah tak de kate2 dah nak cakap. Tolong ambil tindakan.

Dear Friends, Dont forget to bookmark and submit your offers to social media websites listed here.It will bring more visibility, buzz and fast action to attend your Complaint

Complaint Related To Aduan jiran bising

Comments  :



45 days ago by Rock    [ Send Maill ]



Tadika tepi rumah hari-hari bising, pagi pkul 8 lebih sampai petang pukul 6 tak henti-henti bising. Langgar dinding, Jerit macam monyek, berlari sampai bilik boleh dengar bunyi "dong dong dong". Tak tau sekolah apa tu, Saya nagi nama "School of the apes". Masa sakit nak berehat nak tidur pun tak boleh, tidur selalu kena kejut bangun pulak. Rumah pun ada warga tua, dia pun cakap nak berehat pun tak boleh. Masa tngk tv pun budak je Cikgu pun tak tau buat apa, mcm org mati tak panggil budak diam. Address tadika (175 Taman Damai, Jalan Kg Jawa, 25200 Kuantan Pahang



53 days ago by Tassia    [ Send Maill ]



Saya nak buat aduan tentang jiran saya...saya dduk kat flat...hampir tiap malam dengar bunyi budak nangis...tanpa henti...dengar bunyi pintu ketukČ..mungkin dia kurung anak dia dlam bilik...selalu pangil ayaahhhhh..ayahhhhh...kena dera dengan mak dia agaknya...
Saya rimas dan risau tentang anak dia...nak tegur..nanti kita pula kema balik.
Tolong pertimbangankan aduan saya.



216 days ago by Ahmad firdaus    [ Send Maill ]



Buka tv atau radio (tak pasti, yang pasti bangsa cina) pada 12.00+ pagi (hampir 2/3jam) dah lebih dari seminggu kalau tak silap. flat saya duduk bertentangan dengannya. Masuk dalam bilik nak tidur pun masih boleh dengar! Tapi saya tak pasti rumah yang mana 1. Boleh ambil tindakan x?
Blok A W baris no2/3 flat taman tun sardon gelugor,georstown Pulau Pinang



275 days ago by Michael    [ Send Maill ]



Saya hendak membuat Aduan terhadap Tokong India di kawasan perumahan saya di pekan Batu Arang, Bukit Nanas, yang sentiasa pasang muzik pada tahap tertinggi terutamanya pada waktu malam pukul 12pagi lebih. Saya menghormati semua kaum dan agama tetapi mainkan lagu-lagu yang ala disko dengan amat kuat sekali pada waktu semua orang tidur jelas menganggu ketenteraman awam. Saya sekeluarga dan penduduk sekitar tidak boleh tidur pada waktu malam dan kami berharap agar pihak bertanggungjawab sila ambil tindakan yang sewajarnya.



335 days ago by Lena    [ Send Maill ]



Aduan berkenaan kawasan rumah konsep kejiranan, mohon pihak berkuasa mengambil tindakan dan tatatertib terhadap penghuni yang memelihara anjing dua ekor seperti serigala (coklat dan hitam) terlalu bising sehingga menganggu ketenteram kawasan kejiranan serta anjing tersebut terlepas dari kawasan penghuni tersebut hampir hampir ingin menggigit penghuni kawasan tersebut.

Mohon jasa baik dari pihak berkuasa mengambil tindakan dan tataterbit terhadap penghuni di No. 55, Jalan USJ 11/4M, Subang Jaya, UEP Subang Jaya, 47820 Subang Jaya, Selangor.

Post Your Comment :

Name

required, use real name

Email

required, will not be published

Website Address

optional, will not be published

Your attitude towards Complaint

Agree Neutral Disagree

Confirmation Code